Amerikansk detailkæmpe skriver marketing-historie
VIDEO: Med den første live reklame til et Grammy-show har amerikanske Target sammen med et populært amerikansk band skrevet marketing-historie.
Da den 57. udgave af det amerikanske Grammy-show forleden løb over skærmen var seerne vidne til en noget anderledes reklame.
Detailgiganten Target havde købt en hel reklameblok og lod det populære indierockband Imagine Dragons spille sit nye nummer "Shots" live foran publikum i Las Vegas som et led i kampagnen #moremusic.
Tanken bag #moremusic var at give seerne til Grammy-showet det, de ville have - nemlig mere musik i stedet for reklamer. Target lovede samtidig også mere musik, når kæden fra den 17. februar sælger en eksklusiv udgave af Imagine Dragons nye album med fire ekstra numre. Samtidig kunne seerne ved at bruge hashtagget #moremusic på Twitter få adgang til mere eksklusivt materiale fra Imagine Dragons, der herhjemme nok er bedst kendt for hittet "Radioactive".
- Mens ideen er simpel, er udførelsen stor og vovet, siger William White, der er vicedirektør for marketing hos Target til Mashable.
Target skriver selv i en pressemeddelelse, at det tog mere end 22.000 mandetimer, 230 kvadratmeter LED-lys, 575 mennesker og 15 lastbiler i forberedelse, at få det godt fire minutter lange show op at køre.
En dyr satsning
Ifølge Billboard.com har de fire minutter kostet Target omkring 8 millioner dollars (cirka 53 millioner danske kroner) med udgangspunkt i en pris på godt 1 million dollars per 30 sekunders tv-tid.
Op til showet brugte Target de sociale medier til at sprede forskellige spor for at skabe en forventningsfuld stemning hos seerne. Efterfølgende har detailgiganten også fået en del roser på blandt andet Twitter fra begejstrede seere.
Se Imagine Dragons show i klippet nedenfor - læg blandt andet mærke til scenen, der filmet oppefra til sidst i klippet har en stor lighed med Targets røde, runde logo.
Target har 1.917 butikker i USA og Canada.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter