Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Amerikansk detailkæmpe skriver marketing-historie

Imagine Dragons lavede til den amerikanske Grammy-uddeling en live reklame for detailgiganten Target.
Foto: Target



Thursday den 12 February 2015 kl. 05:30 af: Freja Thorbech

VIDEO: Med den første live reklame til et Grammy-show har amerikanske Target sammen med et populært amerikansk band skrevet marketing-historie.

Da den 57. udgave af det amerikanske Grammy-show forleden løb over skærmen var seerne vidne til en noget anderledes reklame.

Detailgiganten Target havde købt en hel reklameblok og lod det populære indierockband Imagine Dragons spille sit nye nummer "Shots" live foran publikum i Las Vegas som et led i kampagnen #moremusic.

Tanken bag #moremusic var at give seerne til Grammy-showet det, de ville have - nemlig mere musik i stedet for reklamer. Target lovede samtidig også mere musik, når kæden fra den 17. februar sælger en eksklusiv udgave af Imagine Dragons nye album med fire ekstra numre. Samtidig kunne seerne ved at bruge hashtagget #moremusic på Twitter få adgang til mere eksklusivt materiale fra Imagine Dragons, der herhjemme nok er bedst kendt for hittet "Radioactive". 

- Mens ideen er simpel, er udførelsen stor og vovet, siger William White, der er vicedirektør for marketing hos Target til Mashable.

Target skriver selv i en pressemeddelelse, at det tog mere end 22.000 mandetimer, 230 kvadratmeter LED-lys, 575 mennesker og 15 lastbiler i forberedelse, at få det godt fire minutter lange show op at køre.

En dyr satsning

Ifølge Billboard.com har de fire minutter kostet Target omkring 8 millioner dollars (cirka 53 millioner danske kroner) med udgangspunkt i en pris på godt 1 million dollars per 30 sekunders tv-tid.

Op til showet brugte Target de sociale medier til at sprede forskellige spor for at skabe en forventningsfuld stemning hos seerne. Efterfølgende har detailgiganten også fået en del roser på blandt andet Twitter fra begejstrede seere.

Se Imagine Dragons show i klippet nedenfor - læg blandt andet mærke til scenen, der filmet oppefra til sidst i klippet har en stor lighed med Targets røde, runde logo.

Target har 1.917 butikker i USA og Canada. 

LÆS OGSÅ: Butiksansat bliver stjerne på en nat



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD