Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Google vil måle trafikken fra nettet til fysiske butikker

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 23 April 2014 kl. 06:00 - Kilde: Wall Street Journal

Internetgiganten vil i et pilotprojekt forsøge at måle på, om et klik på en AdWords-reklame fører til salg i fysiske butikker.

Nu vil Google måle, om virtuelle reklamer har effekt i de fysiske butikker.

Det skriver Wall Street Journal. Ifølge avisens kilder har internetgiganten sat gang i et amerikansk pilotprojekt, hvor man for omkring seks annoncører vil forsøge at måle, hvilken effekt selskabets Adwords-kampagner har i de fysiske butikker.

En talsmand fra Google siger til avisen, at man laver en række test, hvor man hjælper kunderne til at bruge deres egne salgsdata til at måle på, hvordan deres Adwords-kampagner påvirker salget.

Med AdWords kan annoncørerne komme til at placere link ved siden af forskellige søgeresultater. Med klik kan man måle de enkelte link og annoncers effekt på onlinesalget, men det er straks sværere, når det kommer til salget i de fysiske butikker.

Ifølge Wall Street Journals kilder er det blandt andet via datahåndteringsselskaber, der ligger inde med en masse informationer om forbrugerne fra blandt andet loyalitetskort, at Google vil sammenkæde online annoncering med fysiske køb.

LÆS OGSÅ: Google åbner pop up-butikker

Læs hele artiklen på Wall Street Journal


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD