Google vil måle trafikken fra nettet til fysiske butikker
Internetgiganten vil i et pilotprojekt forsøge at måle på, om et klik på en AdWords-reklame fører til salg i fysiske butikker.
Nu vil Google måle, om virtuelle reklamer har effekt i de fysiske butikker.
Det skriver Wall Street Journal. Ifølge avisens kilder har internetgiganten sat gang i et amerikansk pilotprojekt, hvor man for omkring seks annoncører vil forsøge at måle, hvilken effekt selskabets Adwords-kampagner har i de fysiske butikker.
En talsmand fra Google siger til avisen, at man laver en række test, hvor man hjælper kunderne til at bruge deres egne salgsdata til at måle på, hvordan deres Adwords-kampagner påvirker salget.
Med AdWords kan annoncørerne komme til at placere link ved siden af forskellige søgeresultater. Med klik kan man måle de enkelte link og annoncers effekt på onlinesalget, men det er straks sværere, når det kommer til salget i de fysiske butikker.
Ifølge Wall Street Journals kilder er det blandt andet via datahåndteringsselskaber, der ligger inde med en masse informationer om forbrugerne fra blandt andet loyalitetskort, at Google vil sammenkæde online annoncering med fysiske køb.
LÆS OGSÅ: Google åbner pop up-butikker
Læs hele artiklen på Wall Street JournalFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter