Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nyt marketingværktøj skal hjælpe fysiske butikker

Foto: Allunite.com



Wednesday den 20 November 2013 kl. 10:20 af: Freja Thorbech

Med en ny løsning fra et dansk firma kan butikkerne få direkte reklameadgang til kundernes mobiler mod at stille gratis WiFi til rådighed.

De fleste har den altid med sig. Mobiltelefonen. Den er mange menneskers tro følgesvend og derfor et oplagt mål for detailhandlen. 

Nu kan fysiske butikker få direkte adgang til kundernes mobiltelefoner, mens de opholder sig i eller uden for butikken. Til gengæld skal de stille gratis WiFi til rådighed. Det er det danske firma AllUnite, der står bag den nye løsning, der giver forbrugerne gratis WiFi i bytte for reklameadgang til deres mobil.

- Internettet er med smartphonen rykket ud i gadeplan, og det giver butikkerne nye muligheder for at påvirke forbrugere med relevante tilbud i det øjeblik, de er i butikken. Samtidig ved vi, at mange forbrugere efterspørger steder i byen, hvor der er gratis internet. AllUnite kombinerer de to behov ved at give forretningerne mulighed for at reklamere på kundens mobil mod at kunder til gengæld får gratis dækning i butikken, siger de to direktører Kasper Gevaldig og Esben Elmøe.

På den måde kan butikkerne eksempelvis tippe om dagens tilbud direkte på mobilen, mens kunderne står i butikken. Og for et stadig stigende antal forbrugere er shopping ikke et spørgsmål om enten online eller offline, de har alligevel altid en smartphone på sig, der giver dem mulighed for at handle døgnet rundt. Flere taler derfor om begrebet 'in-line shopping', der kombinerer det bedste fra online og in-store shopping. Og det er netop det, butikkerne med det nye værkstøj for mulighed for at praktisere. 

Ideen opstod ud af egen frustration

De to iværksættere fik ideen, da de selv oplevede, hvor frustrerende det var ikke at kunne komme på nettet, mens det var tydeligt, at forretningerne omkring dem havde netværk til rådighed.

- Vi sad i lufthavnen og brainstormede på nogle ideer og manglede netadgang, og så virkede det helt åndsvagt, at butikkerne omkring os ikke stillede deres netværk til rådighed, forklarer Esben Elmøe til detailfolk.dk. 

De undersøgte de tekniske muligheder, søgte patent og gik så ellers igang. Og siden opstarten i september er det gået stærkt. Allerede nu har AllUnite lavet aftale med detailkæder som Matas og Profiloptik. Og fra sidstnævnte lyder meldingen fra marketing manager Søren Boelsmand, at man er meget tilfreds med resultatet efter en opstartstest.

Nye markeder i kikkerten

Og det er ikke kun de danske butikker, der skal have muligheden for at ramme kundernes mobiler i bytte for gratis internet. Esben Elmøe fortæller, at man allerede har planer om at ekspandere til nye markeder.

- Vi går live i Rusland om 14 dage og har også planer om Tyskland, Sverige og England, siger han.

Han har tidligere erfaring med at ekspandere til udlandet, da han var med til at starte den danske vækstkomet SmartGuy op i 17 lande på 17 måneder. Partneren Kasper Gevaldig har senest startet firmaet Actimizer, der med sine kommunikationsløsninger blev kåret til Børsen Gazelle i både 2011 og 2012 og er til stede i mere end 10 lande. 

AllUnites produkt består af en simpel WiFi-boks, som skal tilsluttes butikkens eget internet. Derefter kan butikken via AllUnites hjemmeside selv oprette og redigere de reklamer, der skal vises til butikkens kunder.

LÆS OGSÅ: Klumme: Mobil markedsføring er et must for overlevelse



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD