Blogger: Detailbranchen udnytter ikke SMS-markedsføring optimalt
De danske detailhandlere skal blive bedre til at udnytte deres SMS-markedsføring, og det behøver ikke være svært at komme i gang, mener en specialist.
De danske detailhandlere skal blive bedre til at sende sjove og målrettede SMS'er til kunderne.
Det mener detaildebattør og konsulent hos M-marketing Søren Høgh Andersen, der i et blogindlæg på detailfolk.dk taler for, at branchen gør en fælles indsats.
- Hvis vi alle gør os umage og bruger lidt ekstra tid på udformning og indhold i SMS-nyhederne, vil det gavne hele detailhandlen, skriver Søren Høgh Andersen blandt andet i sit blogindlæg.
Han mener nemlig, at en enkel butiks kedelige SMS'er kan skræmme forbrugerne fra at tilmelde sig SMS-nyheder igen.
- Kunder som har været i 'kløerne' på en detailforretning, som har sendt kedelige og uinspirerende SMS-nyheder, vil gøre meget for ikke at blive tilmeldt andre forretningers SMS-nyheder - til ulempe for hele branchen, som ellers har en glimrende kommunikations kanal til rådighed, skriver Søren Høgh Andersen.
Butikker bør selv sikre standard
Der er mange muligheder for at ramme kunderne på mobiltelefonen, som de stort set altid har på sig.
- Med mulighederne følger også et ansvar for at levere personlige, målrettede og ikke mindst relevante SMS-nyheder til kunderne, skriver Søren Høgh Andersen.
Han lægger i sit indlæg vægt på, at det ikke er raketvidenskab at komme igang med en SMS-kundeklub, men netop derfor bør de enkelte butikker også sikre sig, at deres SMS'er har en god standard.
- Det er kun positivt, at det er let at komme i gang, men det betyder desværre også, at det er op til den enkelte butik at lave intern kvalitetskontrol på de SMS-nyheder, der sendes ud, lyder det i blogindlægget.
Søren Høgh Andersen giver i sit indlæg et eksempel på, hvordan en inspirerende SMS-nyhed kan lyde. Se eksemplet og læs hele hans blog her.
LÆS OGSÅ: Klumme: Mobil markedsføring er et must for overlevelse
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter