Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Blogger: Detailbranchen udnytter ikke SMS-markedsføring optimalt

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 19 November 2013 kl. 08:58 af: Freja Thorbech

De danske detailhandlere skal blive bedre til at udnytte deres SMS-markedsføring, og det behøver ikke være svært at komme i gang, mener en specialist.

De danske detailhandlere skal blive bedre til at sende sjove og målrettede SMS'er til kunderne.

Det mener detaildebattør og konsulent hos M-marketing Søren Høgh Andersen, der i et blogindlæg på detailfolk.dk taler for, at branchen gør en fælles indsats.

- Hvis vi alle gør os umage og bruger lidt ekstra tid på udformning og indhold i SMS-nyhederne, vil det gavne hele detailhandlen, skriver Søren Høgh Andersen blandt andet i sit blogindlæg.

Han mener nemlig, at en enkel butiks kedelige SMS'er kan skræmme forbrugerne fra at tilmelde sig SMS-nyheder igen.

- Kunder som har været i 'kløerne' på en detailforretning, som har sendt kedelige og uinspirerende SMS-nyheder, vil gøre meget for ikke at blive tilmeldt andre forretningers SMS-nyheder - til ulempe for hele branchen, som ellers har en glimrende kommunikations kanal til rådighed, skriver Søren Høgh Andersen.

Butikker bør selv sikre standard

Der er mange muligheder for at ramme kunderne på mobiltelefonen, som de stort set altid har på sig.

- Med mulighederne følger også et ansvar for at levere personlige, målrettede og ikke mindst relevante SMS-nyheder til kunderne, skriver Søren Høgh Andersen.

Han lægger i sit indlæg vægt på, at det ikke er raketvidenskab at komme igang med en SMS-kundeklub, men netop derfor bør de enkelte butikker også sikre sig, at deres SMS'er har en god standard.

- Det er kun positivt, at det er let at komme i gang, men det betyder desværre også, at det er op til den enkelte butik at lave intern kvalitetskontrol på de SMS-nyheder, der sendes ud, lyder det i blogindlægget.

Søren Høgh Andersen giver i sit indlæg et eksempel på, hvordan en inspirerende SMS-nyhed kan lyde. Se eksemplet og læs hele hans blog her.

LÆS OGSÅ: Klumme: Mobil markedsføring er et must for overlevelse



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD