Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Mobilen guider kunder i danske storcentre

Foto: detailfolk.dk



Fakta

Disse 15 danske storcentre bruger Googles indendørskort

- Bruuns Galleri
- Bryggen
- City Vest
- Field's
- Friis
- Glostrup ShoppingCenter
- Helsingør Bycenter
- Hvidovre Stationscenter
 - Ishøj Bycenter
- Kolding Storcenter
- Lyngby Storcenter
- Nørrebro Bycenter
- Randers Storcenter
- Slotsarkaderne Hillerød
- Vestsjællandscentret

Disse detailkæder har Google indendørskort i udvalgte butikker

- IKEA
- Bilka
- Elgiganten
- Føtex
- Kvickly
- Matas 

Wednesday den 27 February 2013 kl. 11:40 af: Freja Thorbech

Google giver danske smartphone-brugere adgang til kort over storcentre og butikker, så de nemmere kan finde rundt, når de shopper.

Det er ikke altid lige nemt at finde en bestemt butik i det lokale storcenter.

Det problem har Google forsøgt at afhjælpe ved at udvide Google Maps til også at fungere på udvalgte indendørs lokationer.

Blandt andet har 15 danske storcentre og seks detailkæder givet kunderne mulighed for at hente et oversigtskort til deres mobiltelefon. På den måde kan de orientere sig om, hvilken etage de står på, hvilke butikker der er i nærheden og hvad den hurtigste vej til parkeringskælderen er.

- Efterhånden tror jeg godt, at vi kan blive enige om, at der er masser af steder, hvor man kan fare vild – også indendørs. Traditionelt har man løst det ved at have informationscentre eller tavler med en rød prik, der viser, hvor du er. Men det er jo nemt nok at finde ud af, hvor man er, når man står foran tavlen, men når man så er drejet til venstre tre gange og til højre to gange, så kan man lynhurtigt komme i tvivl. Men nu kan mobilens gps holde dig i hånden hele vejen, siger Nikolaj Thonbo, der er industry leader hos Google Danmark.

LÆS OGSÅ: Opråb til detailbranchen: Indtag mobilen nu

Han forklarer, at man derfor hos Google har fundet det naturligt at udvide den udendørs korttjeneste med en indendørs i et forsøg på at hjælpe folk med at navigere. Han mener også, at centrene kan drage fordel af tjenesten.

- Det klart, at det er en fordel for butikscentrene at hjælpe kunderne med at finde rundt, så de så nemt som muligt kan finde de specialforretninger, de måtte lede efter, siger Nikolaj Thonbo til detailfolk.dk.

En ekstra serviceydelse

Et af de centre, der gør brug af Googles indendørskort er Field's i Ørestaden i København. Her forklarer Center Manager Lotte Eiskjær Andersen, at man stadig er i en opstartsfase med brugen af indendørskort, da man først lancerede det i slutningen af sidste år.

- Vi kan se, at Google Maps er noget, som folk er begyndt at bruge mere og mere, når de skal finde rundt. Her kan vores kunder bruge det til at finde en bestemt butik. På sigt kan det også give flere muligheder for at informere kunderne om aktiviteter og tilbud i butikker, siger Lotte Eiskjær Andersen til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Københavnsk storcenter udvider

Hun tror ikke, at det er noget, man vil se en direkte effekt af i de enkelte butikker.

- Det er en ekstra serviceydelse, vi har, som gør, at kunderne har en god oplevelse, når de kommer i centret. Vi sørger for at være med på beatet, så vi sikrer, at vores kunder får adgang til det sidste nye, forklarer hun og understreger, at stationære, elektroniske oversigtskort stadig er i brug i Field's.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD