Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager"

- Andreas Hastrup Clemmesen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Google lancerer nyt annonce-redskab





Tirsdag den 6 september 2016 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

Det er svært at vide, hvilke annoncer der får kunderne til at gå ned i butikken. Det forsøger Google nu at ændre med nyt redskab.

Mange butikker og kæder vælger ofte at annoncere via Google. Spørgsmålet er dog ofte, hvor stor en del af den annoncering, der får kunderne til at gå ned i den fysiske butik for at købe varerne. 

Den problemstilling forsøger Google nu at løse med en ny feauture, som er tilknyttet Google Adwords. Den er blevet udrullet i Danmark, Sverige og Norge i midten af august. Den nye feauture tilbydes større kæder, som får mulighed for at tracke deres kundegruppe, efter de har trykket på en onlineannonce. 

Kundens mønster

Helt overordnet betyder featuren, at Google kan registrere, om kunderne går hen til den fysiske butik, efter de har klikket på en annonce. Bruger kunden enten en androidtelefon eller en Google-konto, eksempelvis i form af en Gmail eller browseren Chrome, kan Google registrere, hvor kunden er, når hun/han trykker på annoncen. Derefter vil Google så registrere, om kunden går ind i butikken. 

Grunden til, at denne funktion kun tilbydes kæder, er, at det er ulovligt at tracke den enkelte kunde. Google kan således udelukkende give en melding om, hvor stor en andel af kunderne, der trykkede på annoncen, som senere hen vælger at besøge butikken. Derfor skal der være et vist datagrundlag, for at det kan lade sig gøre. Google vil dog ikke oplyse, hvor stort kundegrundlaget skal være.

Krav til brug af feature

Det er ikke alle, der kan bruge den nye feature. Google har en række krav, som skal være opfyldt, før man som virksomhed er kvalificeret. Man skal:

- have adskillige fysiske butikker i de kvalificerede lande. 

- modtage tusindvis af annonceklik og mange besøg i butikken. 

- have en Google My Business-konto, der er linket til din AdWords-konto. 

- oprette hver enkelt af dine fysiske butikker på din Google My Business-konto.

LÆS OGSÅ: Google: Manglende mobilannoncering koster salg



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD