Miinto vil være Europas største
Den danske modeportal lufter sine høje ambitioner: Vi skal være de største i Europa, lyder den klare melding fra en af stifterne.
Siden starten i 2009 har danske Miinto udviklet sig til at blive en af de helt store modevirksomheder på nettet med handel i både Danmark, Sverige, Norge og Holland. Men ambitionerne stopper ikke her. Målet er at blive Europas største.
Det siger siger en af stifterne, 30-årige Konrad Klerko, i et stort interview med Lokalavisen Amager.
- Vi skal ikke bare være være en webshop, der sælger fashion. Vi skal være dem, der forbinder allerflest butikker med flest brands og flest slutkunder i hele Europa, siger han til lokalavisen.
Sælger ikke før omsætningen rammer to milliarder
Første trin for Miinto bliver dog at skrue op for markedsføringen på de allerede eksisterende markeder. Til at hjælpe sig har virksomheden fået en række kendte investorer med ombord.
I investor-flokken finder man kendte ansigter som fastfood-milliardæren Jesper Buch og Bestseller-bossen Anders Holch Povlsen. Sidstnævnte skød i 2016 et trecifret millionbeløb ind i projektet og samtidig blev den anden medstifter, Mike Randoor, købt ud.
Selv har Konrad Klerko ingen aktuelle planer om at sælge.
- Hvis du havde spurgte mig for et år siden, ville jeg sige, at jeg går, når vi har nået en omsætning på en milliard kroner. Men nu vil jeg sgu ikke gå før de to milliarder. Og det tror jeg virkelig på, at vi kan nå, siger han til Lokalavisen Amager.
Tilfredse med underskud
Selvom Miinto har store planer, måtte virksomheden notere sig et underskud i seneste årsregnskab for 2015. Her viste bundlinjen et minus på 2,2 mio kroner. Resultat var dog væsentligt bedre end de foregående år, hvorfor der også var tilfredshed at spore hos Konrad Klerko.
- Den positive udvikling i resultatet sker på trods af store investeringer og kursudsving på den norske og svenske krone. Således ville væksten i tøjsalget have været på 17 procent, hvis der ikke havde været kursfald, sagde Konrad Kierklo til Detailfolk sidste år.
Til sammenligning havde Miinto et underskud på 10,6 millioner kroner i 2014, mens underskuddet var på 30,6 millioner kroner i 2013.
Miinto er et online kollektiv bestående af fysiske modebutikker og tilbyder tusindvis af brands og varer gennem mere end 1.000 samarbejdspartnere.
LÆS OGSÅ: Miinto vil hjælpe små tøjbutikker med egne webshops
Læs hele artiklen på Lokalavisen AmagerFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Stifter af kendt butikskæde fik nok af uhæderlighed i branchen
Tidligere B&O-boss går ind i ejerkredsen af succesfuldt modebrand
Dagrofa om ny satsning: - Der kommer flere grønne forbrugere
Efterlyser en klar udmelding om forlængelse af restriktioner
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Rigmænd må til lommerne for at beskytte stor spisekæde
Udskældt netbutik går i tvangsopløsning
Jysk skifter navnet på de sidste 1.000 butikker
Dansk Erhverv: Sådan kunne en plan for genåbning se ud
Stifter af kendt butikskæde fik nok af uhæderlighed i branchen
Seneste blogindlæg
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen
Absurd ”Postmand Per-afgift" fra regeringen vil skade konkurrenceevnen og danske netbutikker
Amazons lancering i Sverige skærper nødvendigheden af fair og lige konkurrencevilkår