Miinto vil hjælpe små tøjbutikker med egne webshops
Modesiden Miinto, der formidler tøj fra specialbutikker på nettet, tilbyder nu små butikker en skabelon, så de kan lave deres egen hjemmeside.
Fremtidens handel med mode kommer til at foregå i en skøn blanding af onlinesalg og fysiske butikker. Det mener den danske modeside Miinto.dk i hvert fald.
Derfor tilbyder virksomheden nu, at mindre fysiske butikker kan skræddesy deres egen hjemmeside med et nyt værktøj, som Miinto kalder MyMiinto. Det skriver Miinto i en pressemeddelelse.
- MyMiinto er butikkens egen webshop, som sikrer, at selv de mindste butikker på ganske kort tid kan komme online med deres varer. Den innovative løsning gør det muligt for butiksejerne at individualisere deres site, da layoutet er fleksibelt og dermed kan skræddersys efter eget ønske, skriver Miinto i pressemeddelelsen.
Hjælp til hjemmeside
Virksomheden forklarer, at systemet fungerer således, at en interaktiv website-guide tager brugeren ved hånden under hele processen. De små butikker kan dernæst selv tilpasse deres hjemmeside til det udtryk, domænenavn og de features, som du ønsker. Miinto sørger også for, at siden først er oppe at køre, når alting fungerer, som det skal.
- MyMiinto fungerer således som en plug’n’play-løsning, hvor Miinto.dk skaber omsætningen mens du som butik selv driver handlen og de indkomne ordrer. Løsningen er synkroniseret med Miinto.dk, hvilket indebærer at produkterne er synlige på begge platforme, så butikken får hele to ekstra salgskanaler, skriver Miinto.
Betaling for drift
Ifølge MyMiinto tager det en uge at få systemet sat op. Dernæst kører det så som et onlineabonnement, hvor butikkerne, efter et enkeltstående opstartsgebyr, betaler 500 kroner om måneden for driften.
Webshoppen er responsiv og fungerer derfor også til iPad og iPhone, der i stadigt stigende grad bruges af forbrugerne til at shoppe på.
- Vi kan se, at fremtiden er en kombination af online og offline, og vi kan se, at online webshops driver offline salg og i høj grad også omvendt. Vi har derfor skabt MyMiinto som et tillæg til miinto.dk, hvor butikkerne i højere grad kan have deres eget look and feel – dog uden selv at skulle starte fra status quo, men med os som støtte og digital partner, siger stifter og administrerende direktør i Miinto, Konrad Kierklo, i pressemeddelelsen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter