Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Miinto vil hjælpe små tøjbutikker med egne webshops





Friday den 4 November 2016 kl. 10:14 af: Lise Møller Schilder

Modesiden Miinto, der formidler tøj fra specialbutikker på nettet, tilbyder nu små butikker en skabelon, så de kan lave deres egen hjemmeside.

Fremtidens handel med mode kommer til at foregå i en skøn blanding af onlinesalg og fysiske butikker. Det mener den danske modeside Miinto.dk i hvert fald.

Derfor tilbyder virksomheden nu, at mindre fysiske butikker kan skræddesy deres egen hjemmeside med et nyt værktøj, som Miinto kalder MyMiinto. Det skriver Miinto i en pressemeddelelse.

- MyMiinto er butikkens egen webshop, som sikrer, at selv de mindste butikker på ganske kort tid kan komme online med deres varer. Den innovative løsning gør det muligt for butiksejerne at individualisere deres site, da layoutet er fleksibelt og dermed kan skræddersys efter eget ønske, skriver Miinto i pressemeddelelsen.

Hjælp til hjemmeside

Virksomheden forklarer, at systemet fungerer således, at en interaktiv website-guide tager brugeren ved hånden under hele processen. De små butikker kan dernæst selv tilpasse deres hjemmeside til det udtryk, domænenavn og de features, som du ønsker. Miinto sørger også for, at siden først er oppe at køre, når alting fungerer, som det skal.

- MyMiinto fungerer således som en plug’n’play-løsning, hvor Miinto.dk skaber omsætningen mens du som butik selv driver handlen og de indkomne ordrer. Løsningen er synkroniseret med Miinto.dk, hvilket indebærer at produkterne er synlige på begge platforme, så butikken får hele to ekstra salgskanaler, skriver Miinto.

Betaling for drift

Ifølge MyMiinto tager det en uge at få systemet sat op. Dernæst kører det så som et onlineabonnement, hvor butikkerne, efter et enkeltstående opstartsgebyr, betaler 500 kroner om måneden for driften.

Webshoppen er responsiv og fungerer derfor også til iPad og iPhone, der i stadigt stigende grad bruges af forbrugerne til at shoppe på.

- Vi kan se, at fremtiden er en kombination af online og offline, og vi kan se, at online webshops driver offline salg og i høj grad også omvendt. Vi har derfor skabt MyMiinto som et tillæg til miinto.dk, hvor butikkerne i højere grad kan have deres eget look and feel – dog uden selv at skulle starte fra status quo, men med os som støtte og digital partner, siger stifter og administrerende direktør i Miinto, Konrad Kierklo, i pressemeddelelsen.

LÆS OGSÅ: Modegigant bejler til små butikker



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD