Derfor går Miinto ind i Tyskland
Netbutikken miinto har længe været lun på det tyske marked. Men det var først da den rette partner var fundet, at virksomheden tog springet.
Det tyske marked for onlinesalg af tøj og sko er stort - og for mindre aktører måske også en smugle skræmmende.
Hvis man skal lykkes, kræver det den helt rette kombination af viden og konkurrencedygtige priser. Det vidste online modebutikken miinto, og derfor var det først, da miinto havde fundet den rette partner, at udvidelsen sydpå kunne gå i gang.
- Tyskland er blandt Europas største markeder for salg af modetøj på nettet. Det er derfor selvsagt et interessant marked at blive en del af. Etablerede konkurrenter i markedet og markedets størrelse er imidlertid ikke fordrende for Tyskland som førstevalg, når en europæisk ekspansionsstrategi skal lægges. Lykkedes man imidlertid der, kan det danne grundlag og bane vej for andre europæiske udvidelser, fortæller Konrad Kierklo, som er administrerende direktør i miinto i en pressemeddelelse.
Nyt datasamarbejde
Samarbejdet foregår med tyske Kleido.de, der også sælger tøj på nettet, og som er et etableret navn i Tyskland. Et vigtigt parameter for miinto har været, at de to virksomheder har besluttet at dele den data, de har indsamlet fra det danske og tyske marked.
Det mener administrerende direktør i Kleidoo, Aranga Rahim, også er vigtigt.
- Jeg er overbevist om, at fremtiden vil bringe flere tilfælde som vores, hvor e-commerce virksomheder inden for samme vertikal smelter sammen og skaber synergier ved at anvende hinandens data, logistik og operations. Det er en god model fordi den er kosteffektiv og den tillader de enkelte virksomheder en langt større rækkevidde, siger Aranga Rahim i pressemeddelelsen.
LÆS OGSÅ: Miinto fortsætter tocifret omsætningsvækst i Skandinavien
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter