Miinto fortsætter tocifret omsætningsvækst i Skandinavien
Den danske modeportal har gennemført en succesfuld turnaround i Skandinavien og fortsætter de høje vækstrater. Samlet set giver Miinto dog fortsat underskud.
2014 har været et år i turnaroundens tegn for Miinto.
Den danske online modeportal kan i det netop fremlagte årsregnskab melde om en tocifret toplinjevækst i Skandinavien og sikrer sig derved en omsætning, der ligger et pænt stykke over 300 millioner kroner.
Samtidig lander driftsoverskuddet på på 1,8 millioner millioner kroner, hvilket skal ses i sammenhæng med et minus på 24 millioner kroner året før.
Ser man ud over det skandinaviske hjemmemarked må Miinto i sit holding-regnskab melde om et minus på lidt over 10 millioner kroner. Det hænger dog sammen med en afskrivning af lukkede af markeder på 7,9 millioner kroner samt en investering på det spirende hollandske marked på 3,6 millioner kroner, forklarer Group CEO i Miinto Konrad Kierklo, der er godt tilfreds med resultatet, der er modeplatformens bedste hidtil.
- Vi er super tilfredse. Det har været hårdt at lave den her turnaround og samtidig have en strategi om at vækste på toplinjen. Det er der mange, der siger, er op ad bakke, men vi har formået at beholde den tocifrede vækst på toplinjen og samtidig få lavet den turnaround, som vi har kæmpet for, siger han til detailfolk.dk.
På vej med nye tiltag
Det gode resultat er ifølge direktøren en konsekvens af, at Miinto har søsat en række tekniske forbedringer og innovationer på både B2B og B2C-siden, ligesom man har fået en fungerende kampagnestruktur på plads for hele sortimentet.
- Helt konkret har vi løftet vores konverteringsrate væsentligt på tværs af stort set alle kilder samt forbedret os til en billigere gennemsnitlig klikpris på vores betalte kanaler. Det giver tilsammen vækst og en billigere kundehvervningspris, forklarer Konrad Kierklo.
Fremadrettet har Miinto også flere planer i støbeskeen.
- Nu er planen, at alt hvad vi tjener skal geninvesteres, siger Konrad Kierklo og løfter sløret for, at Miinto i løbet af året vil lancere nogle nye spændende produkter til de butikker, der benytter sig af Miintos platform. Præcis hvad vil han dog ikke ud med.
- Jeg kan sige så meget, at vi har kigget på modellen og set på, hvordan kan vi gøre det endnu mere rentabelt for butikkerne at være en del af Miinto og gøre det til en mere naturlig beslutning, at når man starter en butik, så skal man også automatisk kigge på Miinto, siger Konrad Kierklo til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter