Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Miinto tager sportstøjet på i ny satsning

COO Konrad Kirklo fra Miinto skifter nu jakkesættet ud med sportstøj, i en ny sasning på blandt andet nicheområder indenfor sport.
Foto: Miinto.dk



Wednesday den 3 September 2014 kl. 09:17 af: Dennis Clausager

Den danske modeportal øger nu satsningen på sportsområdet og bevæger sig ind på mere nicheorienterede sportsgrene.

En stigning i søgningen efter sporttøj og udstyr på mere end 50% i 2014, sammenlignet med året før, gør nu at den ambitiøse modeportal Miinto øger satsningen på sportsområdet.

Miinto planlægger nu at udvide sortimentet inden for populære niche-sportsgrene som bl.a. løb, crossfit og fitness, og målet er at blive et af markedets stærkeste onlineudbydere af sportsudstyr, hvilket på sigt også betyder, at portalen vil tilføje nye specialbutikker inden for forskellige sportskategorier i sit eksisterende onlineunivers.

Øget efterspørgsel

Miinto oplever, at kunderne i højere grad også efterspørger specialudstyr, som normalt ikke kan findes kan finde i almindelige sportsbutikker. Derfor er det planen, at udvide sin forretningsaktiviteter også inden for dette felt.

Stifter og Group COO Konrad Kierklo forklarer:
- Vi har fokus på at imødekomme den stigende online-efterspørgsel på sportsudstyr– ikke kun i vores varesortiment, men som et forretningsområde med mange spændende muligheder. Vi tager det meget seriøst med de store stigninger i søgninger, og vi tror at ”fitness-bølgen” slet ikke er toppet endnu. Vi ser et stigende antal fitnesscentre åbne op, og det giver en naturlig efterspørgsel efter mere trænings- og løbetøj. Det er en spændende og sund udvikling, som vi selvfølgelig vil prøve at følge med på og på sigt blive førende indenfor.

Ambitiøs satsning

Modeportalen der i Skandinavien har mere end 3 millioner besøgende, har som mål at omsætingen på sportsområdet skal udgøre ca. 25% indenfor de næste par år. Vejen dertil skal ske ved, at Miintos produktudbud bliver tilpasset i takt med, at både mode- og sportswear-branchen bevæger sig ud i nye nicheområder.

Miinto oplever store regionale forskelle i efterspørgslen fra kunderne. Især folk fra Århus området har stået for en væsentlig del af stigningen, mens københavnerne stort set ikke har ændret søgeadfærd siden sidste år. De største stigninger ses ifølge Miinto på specielle løbemodeller fra Nike, Asics, New Balance og Addidas - men også nichebrands som Under Armour, 2XU, SKINS og KARI TRAA har oplevet en markant fremgang i portalen. 

Miinto sælger tøj, sko og tilbehør på modeplatformen miinto.dk og er udover Danmark aktive i Sverige, Norge, Holland og Spanien. Virksomheden omsatte sidste år for ca 250 millioner kroner.

LÆS OGSÅ: Miinto får modeprofil i bestyrelsen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD