Modeportal runder milepæl
Med en omsætningsvækst på 60 procent, runder Miinto en omsætning på en kvart milliard og kan samtidig melde om plus på bundlinjen.
Miinto runder en omsætningsmilepæl og kan igen melde om sorte tal på bundlinjen.
I 2012 kom modeportalen, der har været i luften siden 2009, ud med sit første plus nogensinde på 124.695 kroner. I 2013 var der så igen plus på bundlinjen med 150.409 kroner.
Tidligere på måneden kunne onlinesuccesen melde om en fortsat vækst i omsætningen, og det bekræfter det netop offentliggjorte årsregnskab.
LÆS OGSÅ: Onlinesucces fortsætter væksten
I alt omsatte Miinto gruppen for 250 millioner kroner i 2013, hvilket svarer til en vækst på 60 procent.
- Vi er stolte af, at vi i 2013 har fortsat den sunde vækst i Miintos omsætning, som også var tendensen i 2012. Det skyldes blandt andet en 70 procents stigning i vores markedsføringsindsats i Danmark, som
har givet et positivt udslag på salgene, og et stærkere og mere professionelt produktmiks, som giver fremgang i et marked præget af intens konkurrence. Disse satsninger fortsætter vi med i 2014, siger stifter og Group COO Konrad Kierklo i en udtalelse.
Vil fortsætte strategien i 2014
Miinto er en online portal, der sælger tøj for fysiske butikker online. I det forgangne år har modeportalen øget sit fokus på online produktvækst, hvor nøglen har været selektive indkøb i tæt samarbejde med nogen af de førende danske og internationale modebutikker.
- Blandt andet har vi ansat eksperter indenfor børnetøj og sportstøj, som forstår de markeder til bunds, og som derved er med til at drive ekspansionen, siger Konrad Kierklo.
Han har tidligere til detailfolk.dk fortalt, hvordan Miinto satser på at blive den førende børnetøjsforhandler i Skandinavien.
LÆS OGSÅ: Miinto vil være Skandinaviens førende børnetøjsforhandler
I 2014 vil Miinto fortsætte den succesfulde strategi med en målsætning om endnu stærkere positionering især indenfor segmenterne kvindetøj, sportstøj og børnetøj, og en fortsat omsætningsvækst både i Danmark og udenlands.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter