Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Modeportal runder milepæl





Thursday den 26 June 2014 kl. 11:12 af: Freja Thorbech

Med en omsætningsvækst på 60 procent, runder Miinto en omsætning på en kvart milliard og kan samtidig melde om plus på bundlinjen.

Miinto runder en omsætningsmilepæl og kan igen melde om sorte tal på bundlinjen.

I 2012 kom modeportalen, der har været i luften siden 2009, ud med sit første plus nogensinde på 124.695 kroner. I 2013 var der så igen plus på bundlinjen med 150.409 kroner.

Tidligere på måneden kunne onlinesuccesen melde om en fortsat vækst i omsætningen, og det bekræfter det netop offentliggjorte årsregnskab.

LÆS OGSÅ: Onlinesucces fortsætter væksten

I alt omsatte Miinto gruppen for 250 millioner kroner i 2013, hvilket svarer til en vækst på 60 procent. 

- Vi er stolte af, at vi i 2013 har fortsat den sunde vækst i Miintos omsætning, som også var tendensen i 2012. Det skyldes blandt andet en 70 procents stigning i vores markedsføringsindsats i Danmark, som
har givet et positivt udslag på salgene, og et stærkere og mere professionelt produktmiks, som giver  fremgang i et marked præget af intens konkurrence. Disse satsninger fortsætter vi med i 2014, siger stifter og Group COO Konrad Kierklo i en udtalelse.

Vil fortsætte strategien i 2014

Miinto er en online portal, der sælger tøj for fysiske butikker online. I det forgangne år har modeportalen øget sit fokus på online produktvækst, hvor nøglen har været selektive indkøb i tæt samarbejde med nogen af de førende danske og internationale modebutikker.

- Blandt andet har vi ansat eksperter indenfor børnetøj og sportstøj, som forstår de markeder til bunds, og som derved er med til at drive ekspansionen, siger Konrad Kierklo.

Han har tidligere til detailfolk.dk fortalt, hvordan Miinto satser på at blive den førende børnetøjsforhandler i Skandinavien.

LÆS OGSÅ: Miinto vil være Skandinaviens førende børnetøjsforhandler

I 2014 vil Miinto fortsætte den succesfulde strategi med en målsætning om endnu stærkere positionering især indenfor segmenterne kvindetøj, sportstøj og børnetøj, og en fortsat omsætningsvækst både i Danmark og  udenlands.

LÆS OGSÅ: En modeportals vej til succes



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD