Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Onlinesucces i første plus nogensinde

Foto: detailfolk.dk



Monday den 1 July 2013 kl. 12:47 af: Puk Holm Hansen

Allerede i 3. driftsår leverer iværksætter-succesen Miinto.dk for første gang sorte tal på bundlinjen, og der er nye satsninger på vej.

Det var været et godt år for onlinesuccessen Miinto.dk. I maj modtog Miinto to priser ved E-handelsprisen 2013, og nu har den danske mode-netbutik endnu en gang grund til at glæde sig. Miinto fremlægger nemlig for første et årsregnskab med overskud, siden de startede op i 2009.

- Det er enormt positivt, at vi nu har sorte tal på den nederste linje, men det er kun en lille milepæl. Vi har længe kæmpet med kun at omsætte via kommission for hvert salg og dermed udelukkende omsætte når butikkerne omsætter. Det betyder, at vi har konkurreret med de store etablerede ”normale” modewebshops med en meget mindre margin for hver solgt stykke tøj end dem. Nu er vi ude af folden, så nu skal der løbes igennem og væksten skal holdes, siger Group COO, Konrad Kierklo, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: En modeportals vej til succes

Resultatet før skat er gået fra et underskud på 1,8 millioner kroner i 2011 til et plus på 124.000 kroner i 2012. Særligt væksten i kommission fra onlinesalget på 388 procent fra 2011 til 2012 er nævneværdig. Netop det er et direkte udtryk for at de til miinto.dk tilknyttede butikker har opnået god online omsætning i 2012, skriver Miinto i pressemeddelelsen.

Hyldet for e-handel

Miinto har i årets løb vundet to e-handelspriser, hvoraf den ene var ’Bedste værktøj til e-handel’ og den anden var for 'Bedste marketing kampagne'. Derudover har Miinto også vundet vundet Ernst & Young’s ’Entrepreneur Of The Year’-pris.

- Disse priser er naturligvis et kæmpe skulderklap – og især fordi de anerkender vores kerneaktiviteter online. Men de sorte tal på bundlinjen er det bedste bevis på at vores strategi med underskud og fokus på markedsandele i de foregående år har virket, slår Konrad Kierklo fast i pressemeddelelsen.

LÆS OGSÅ: Se alle e-handelsvinderne 2013

Fokus på konceptudvikling

Miinto var allerede fra starten ude og investere i markedsandele på nye markeder. Efter flere år med fokus på ekspansion meldte Miinto dog ud i juni, at de sætter væksten på pause for i stedet at fokusere på konceptet, har detailfolk.dk tidligere kunnet fortælle.

Miinto håber dog på at kunne komme ind på et eller to nye markeder til næste år.

Lys fremtid med nye satsninger på vej

Udsigterne for 2013 er meget lovende. Miinto.dk har netop lanceret en af deres helt store satsninger i det nye miintoPOS. MiintoPOS er et kassesystem, som har til formål at synkronisere butikkernes fysiske lager med deres online lager på miinto.dk.

Lanceringen er gået over al forventning. I løbet af 2013 forventes systemet at blive rullet ud på alle de markeder, hvor Miinto er tilstede. Disse er Norge, Sverige, Holland og Spanien.

LÆS OGSÅ: Netsucces sætter væksten på pause

Miinto startede egentlig som et handelsskoleprojekt, men er i dag et succesrigt onlinekoncept med tæt på 2200 tilknyttede butikker i hele verden. Konceptet er en online portal, der sælger tøj for fysiske butikker på nettet.

LÆS OGSÅ: Dansk modesite vinder prestigepris
 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD