Se alle e-handelsvinderne 2013
Vinderne af E-handelspriserne 2013
Hovedprisen
- Unisport
B2C
- Unisport
B2B
- Brødrene Dahl
Bedste nye e-handelsvirksomhed
- Autouncle
Mobil e-handel & services
- Danske Bank
Cross-border
- SmartGuy
Årets detalje - bedste design
- Flügger
Bedste marketing kampagne
- Miinto
Vækstprisen
- Skatepro
Omni-channel
- Matas
Bedste værktøj til e-handel
- Miinto
Brugernes favorit
- Nicehair.dk
Der blev uddelt 12 priser ved årets e-handelsprisoverrækkelse. Bl.a. løb en detailkæde med prisen for bedste omni-channel indsats.
En særlig e-factor. Det var ifølge værtinden Natasha Friis Saxberg, hvad de mange nominerede virksomheder til E-handelsprisen 2013 havde til fælles.
Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) uddelte torsdag aften for 14. gang priser til de bedste danske e-handelsvirksomheder inden for en lang række kategorier.
Og netop e-factoren var gennemgående for de mange forskellige virksomheder, der kæmpede om de prestigefyldte priser.
- Det, der kendetegner god e-handel, har ikke noget med e-handel at gøre, sagde Natsha Friis Saxberg fra scenen og forklarede, at e-factoren i stedet blev defineret ud fra tre elementer: passion, nørdskab og customer love.
Passionen, der smitter og gør de små virksomheder store, nørdskabet omkring detaljer og løsninger og en customer love, der kommer til udtryk ved glade kunder, der har en tendens til at være meget mere virale, forklarede værtinden.
Jantelov var bandlyst
12 statuetter skulle finde en ejermand og en særlig udvalgt jury på 60 personer havde fået til opgave at finde vinderne mellem de mange nominerede.
Unisport løb med aftens hovedpris og prisen for bedste B2C indsats.
LÆS OGSÅ: Her er vinderen af e-handelsprisen 2013
Også modesitet miinto.dk løb med to priser nemlig priserne for bedste marketing kampagne og bedste værktøj til e-handel.
Prisen for bedste omni-channel indsats tilfaldt Matas, og hos materialistkæden var man glad for prisen.
- Vi er enormt stolte. Det er en anerkendelse for alle medarbejdere i hele organisationen også dem ude i butikkerne, sagde marketingdirektør i Matas Anne Lene Hamann til detailfolk.dk umiddelbart efter prisoverrækkelsen.
Hun var ikke i tvivl om, hvorfor prisen tilfaldt netop Matas.
- Vi er en gammel kæde, der har fulgt et traditionelt retailspor og siden fået onlinedelen på, så vi er relevante for vores kunder der, hvor de er. Vi tænker 360 grader, så vi er attraktive alle steder, forklarede hun stolt.
Og det var helt i orden at være stolt af sin egen præstation. Det blev slået fast allerede fra starten af arrangementet i Falconérsalen.
- Lad os blive enige om, at der ingen jantelov er til stede i aften, sagde Natasha Friis Saxberg i sin indledning til prisoverrækkelserne.
Brugernes stemme
Det var ikke kun den særlige fagjury, der havde noget at sige i forhold til vinderne. Også brugerne fik lov til at vælge deres favorit.
Prisen 'Brugernes favorit' gik til sitet Nicehair.dk, der var blevet testet og vurderet af brugerne udfra en række forskellige parametre blandt andet navigation, udvalg og overskuelighed.
E-handelsprisen uddeles hvert år og er årets største fest i e-handelsbranchen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter