Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Se alle e-handelsvinderne 2013

Foto: detailfolk.dk



Vinderne af E-handelspriserne 2013

Hovedprisen
- Unisport

B2C
- Unisport

B2B
- Brødrene Dahl

Bedste nye e-handelsvirksomhed
- Autouncle

Mobil e-handel & services
- Danske Bank

Cross-border
- SmartGuy

Årets detalje - bedste design
- Flügger

Bedste marketing kampagne
- Miinto

Vækstprisen
- Skatepro

Omni-channel
- Matas

Bedste værktøj til e-handel
- Miinto

Brugernes favorit
- Nicehair.dk

Friday den 24 May 2013 kl. 11:03 af: Freja Thorbech

Der blev uddelt 12 priser ved årets e-handelsprisoverrækkelse. Bl.a. løb en detailkæde med prisen for bedste omni-channel indsats.

En særlig e-factor. Det var ifølge værtinden Natasha Friis Saxberg, hvad de mange nominerede virksomheder til E-handelsprisen 2013 havde til fælles.

Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) uddelte torsdag aften for 14. gang priser til de bedste danske e-handelsvirksomheder inden for en lang række kategorier. 

Og netop e-factoren var gennemgående for de mange forskellige virksomheder, der kæmpede om de prestigefyldte priser.

- Det, der kendetegner god e-handel, har ikke noget med e-handel at gøre, sagde Natsha Friis Saxberg fra scenen og forklarede, at e-factoren i stedet blev defineret ud fra tre elementer: passion, nørdskab og customer love.

Passionen, der smitter og gør de små virksomheder store, nørdskabet omkring detaljer og løsninger og en customer love, der kommer til udtryk ved glade kunder, der har en tendens til at være meget mere virale, forklarede værtinden.

Jantelov var bandlyst

12 statuetter skulle finde en ejermand og en særlig udvalgt jury på 60 personer havde fået til opgave at finde vinderne mellem de mange nominerede.

Unisport løb med aftens hovedpris og prisen for bedste B2C indsats.

LÆS OGSÅ: Her er vinderen af e-handelsprisen 2013

Også modesitet miinto.dk løb med to priser nemlig priserne for bedste marketing kampagne og bedste værktøj til e-handel.

Prisen for bedste omni-channel indsats tilfaldt Matas, og hos materialistkæden var man glad for prisen.

- Vi er enormt stolte. Det er en anerkendelse for alle medarbejdere i hele organisationen også dem ude i butikkerne, sagde marketingdirektør i Matas Anne Lene Hamann til detailfolk.dk umiddelbart efter prisoverrækkelsen.

Hun var ikke i tvivl om, hvorfor prisen tilfaldt netop Matas.

- Vi er en gammel kæde, der har fulgt et traditionelt retailspor og siden fået onlinedelen på, så vi er relevante for vores kunder der, hvor de er. Vi tænker 360 grader, så vi er attraktive alle steder, forklarede hun stolt.

Og det var helt i orden at være stolt af sin egen præstation. Det blev slået fast allerede fra starten af arrangementet i Falconérsalen.

- Lad os blive enige om, at der ingen jantelov er til stede i aften, sagde Natasha Friis Saxberg i sin indledning til prisoverrækkelserne.

Brugernes stemme

Det var ikke kun den særlige fagjury, der havde noget at sige i forhold til vinderne. Også brugerne fik lov til at vælge deres favorit.

Prisen 'Brugernes favorit' gik til sitet Nicehair.dk, der var blevet testet og vurderet af brugerne udfra en række forskellige parametre blandt andet navigation, udvalg og overskuelighed. 

E-handelsprisen uddeles hvert år og er årets største fest i e-handelsbranchen.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD