Derfor skaber E-handelsprisen værdi
E-handelsprisen giver ikke bare værdi til den enkelte vinder, men også til branchen som helhed. Det mener tidligere vindere og arrangøren.
Det er ikke bare sjov og ballade, når den danske e-handelsbranche mødes til uddeling af E-handelsprisen den 23. maj.
Prisen skaber nemlig værdi for både den enkelte virksomhed og for branchen som helhed, mener både tidligere vindere og arrangøren, Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).
- E-handelsprisen har en vigtig betydning for os kommercielt. Vi er gået fra at være "bare en god idé i en sidegade" til at være en seriøs spiller på markedet, siger Peter Michael Oxholm Zigler fra Autobutler, som vandt B2C Prisen og Start-Up Prisen i 2012.
LÆS OGSÅ: Her er de nominerede til E-handelsprisen 2013
Hos FDIH mener man, at prisuddelingen tjener flere formål.
- Vi afholder denne prisfest af to årsager. For det første for at gøre opmærksom på e-handel og for det andet for at pege på, hvem der gør det godt, så de kan inspirere andre, siger kommunikationschef Henrik Theil til detailfolk.dk og uddyber:
- Kodeordene er opmærksomhed, prestige og inspiration. Det er derfor, vi gør det.
Giver fornyet energi
Derudover lægger Henrik Theil også vægt på, at selve prisuddelingen er en anledning til at mødes og netværke med andre i branchen.
- Der er sjovt for deltagerne at mødes med andre, der deler det samme engagement og den samme passion, siger han.
Og så tjener en nominering og/eller en titel også til, at virksomhederne reflekterer over det, de gør.
- Man kigger indad og ser på, gør jeg det godt nok. Og så giver en pris også en fornyet energi, forklarer Henrik Theil.
Den fornyede energi mærkede man også hos nemlig.com, der vandt Start-up og E-handelsprisen i 2011.
- Det gav os et kæmpe stort energiboost. Vi havde alle arbejdet meget hårdt i en lang periode, så denne anerkendelse var en kæmpe forløsning, der fik alle følelserne i frit løb. Som organisation fik vi bare lyst til at arbejde endnu hårdere og sætte nye mål for fremtiden, siger Stefan Plenge, der er adm. direktør i nemlig.com.
Noget lignende oplevede man også hos Autobutler.
- E-handelsprisen har givet et selvtillidsboost internt og skabt en fornyet tro på vores koncept. Vores ansatte føler sig "forpligtede" til at blive ved med at gøre en forskel, siger Peter Michael Oxholm Zigler fra Autobutler, der vandt sidste år.
Uddelt siden 2000
E-handelsprisen blev afholdt første gang i 2000 på initiativ fra IT Brancheforeningen og UNI-C. I 2004 trådte FDIH ind som partner, og foreningen overtog i 2006 hele projektet.
Der uddeles 11 priser i alt i en lang række kategorier. Vinderen af hovedprisen vælges blandt vinderne i de enkelte kategorier.
Sidste år var det tøjfirmaet Smartguy, der løb med hovedprisen.
Fristen for tilmelding til arrangementet, der løber af stablen den 23. maj i Falconer Salen i København, er den 20. maj kl. 12.
Læs mere om e-handelsprisen her
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter