Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Derfor skaber E-handelsprisen værdi

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 14 May 2013 kl. 14:57 af: Freja Thorbech

E-handelsprisen giver ikke bare værdi til den enkelte vinder, men også til branchen som helhed. Det mener tidligere vindere og arrangøren.

Det er ikke bare sjov og ballade, når den danske e-handelsbranche mødes til uddeling af E-handelsprisen den 23. maj.

Prisen skaber nemlig værdi for både den enkelte virksomhed og for branchen som helhed, mener både tidligere vindere og arrangøren, Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).

 - E-handelsprisen har en vigtig betydning for os kommercielt. Vi er gået fra at være "bare en god idé i en sidegade" til at være en seriøs spiller på markedet, siger Peter Michael Oxholm Zigler fra Autobutler, som vandt B2C Prisen og Start-Up Prisen i 2012.

LÆS OGSÅ: Her er de nominerede til E-handelsprisen 2013

Hos FDIH mener man, at prisuddelingen tjener flere formål.

- Vi afholder denne prisfest af to årsager. For det første for at gøre opmærksom på e-handel og for det andet for at pege på, hvem der gør det godt, så de kan inspirere andre, siger kommunikationschef Henrik Theil til detailfolk.dk og uddyber:

- Kodeordene er opmærksomhed, prestige og inspiration. Det er derfor, vi gør det.

Giver fornyet energi

Derudover lægger Henrik Theil også vægt på, at selve prisuddelingen er en anledning til at mødes og netværke med andre i branchen. 

- Der er sjovt for deltagerne at mødes med andre, der deler det samme engagement og den samme passion, siger han.

Og så tjener en nominering og/eller en titel også til, at virksomhederne reflekterer over det, de gør. 

- Man kigger indad og ser på, gør jeg det godt nok. Og så giver en pris også en fornyet energi, forklarer Henrik Theil.

Den fornyede energi mærkede man også hos nemlig.com, der vandt Start-up og E-handelsprisen i 2011.

- Det gav os et kæmpe stort energiboost. Vi havde alle arbejdet meget hårdt i en lang periode, så denne anerkendelse var en kæmpe forløsning, der fik alle følelserne i frit løb. Som organisation fik vi bare lyst til at arbejde endnu hårdere og sætte nye mål for fremtiden, siger Stefan Plenge, der er adm. direktør i nemlig.com.

Noget lignende oplevede man også hos Autobutler.

- E-handelsprisen har givet et selvtillidsboost internt og skabt en fornyet tro på vores koncept. Vores ansatte føler sig "forpligtede" til at blive ved med at gøre en forskel, siger Peter Michael Oxholm Zigler fra Autobutler, der vandt sidste år.

Uddelt siden 2000

E-handelsprisen blev afholdt første gang i 2000 på initiativ fra IT Brancheforeningen og UNI-C. I 2004 trådte FDIH ind som partner, og foreningen overtog i 2006 hele projektet.

Der uddeles 11 priser i alt i en lang række kategorier. Vinderen af hovedprisen vælges blandt vinderne i de enkelte kategorier.

Sidste år var det tøjfirmaet Smartguy, der løb med hovedprisen.

Fristen for tilmelding til arrangementet, der løber af stablen den 23. maj i Falconer Salen i København, er den 20. maj kl. 12.

Læs mere om e-handelsprisen her

LÆS OGSÅ: Her er Danmarks bedste netshop



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD