Onlinesucces fortsætter væksten
Det er især i udlandet at Miinto henter sin vækst. Foreløbige tal viser, at modeportalen i 2013 rundede en omsætning på en kvart milliard.
Miinto langer masser af tøj over den virtuelle disk.
Den dansk modeportal kan i en foreløbig opgørelse af udviklingen i 2013 melde om en omsætningsvækst på hele 60 procent til mere end 250 millioner kroner.
Det er især på de udenlandske markeder, at Miinto henter sin vækst, for mens 40 procent af væksten stammer fra det danske hjemmemarked, kommer de resterende 60 procent fra de udenlandske markeder. Dermed er det første gang, at eksporten har oversteget det nationale salg, fortæller Miintos Group COO og co-founder, Konrad Kierklo, til detailfolk.dk.
Han kan endnu ikke sige præcist, hvordan bundlinjen kommer til at se ud, men han forventer at have et endeligt årsregnskab klar i slutningen af denne måned.
- Jeg regner med at lande et resultat, der minder lidt om sidste år, siger Konrad Kierklo til detailfolk.dk.
Her kunne Miinto levere sit første plus nogensinde på 124.000 kroner.
LÆS OGSÅ: Onlinesucces i første plus nogensinde
Konceptet er nøglen til succes
Forklaringen i Miintos fortsatte eksportsucces skal findes i modeportalens stærke kommercielle koncept, hvor man samarbejder med fysiske modebutikker. Derudover har Miinto en aktiv og opfølgende nærmarkeds-strategi, hvor man på eksportmarkederne investerer i lokalt knowhow i forhold til butikssamarbejder og markedsføring.
Samtidig indkøber ikke selv produkter til lager, men plukker kun fra de bedste butikker i branchen.
- Vores fortsatte vækst er en anerkendelse af vores ’lidt men godt’ strategi i både Danmark og til vores eksportmarkeder. Vi vil fortsætte vores plan med at reagere på trends og ikke købe varelagre. Det betyder, at vi kun udvælger produkter, som vi ved kan sælge online, og vi vil blive ved med at fjerne produkter, som vi efter en periode kan se ikke sælger, siger Konrad Kierklo.
Miinto har etableret sig på fem markeder på fem år og har mere end 1.300 butikker på verdensplan og 3.000.000 besøgende om måneden. Målsætningen er, at etablere sig på endnu flere markeder indenfor de næste år. Indtil videre er Miinto udover Danmark til stede i Sverige, Norge, Holland og Spanien.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter