Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Onlinesucces fortsætter væksten

Miintos Group COO og co-founder, Konrad Kierklo, kan melde om et omsætningsvækst på mere end 60 procent, der især stammer fra de udenlandske markeder.
Foto: Pressefoto Miinto.dk



Friday den 6 June 2014 kl. 11:29 af: Freja Thorbech

Det er især i udlandet at Miinto henter sin vækst. Foreløbige tal viser, at modeportalen i 2013 rundede en omsætning på en kvart milliard.

Miinto langer masser af tøj over den virtuelle disk.

Den dansk modeportal kan i en foreløbig opgørelse af udviklingen i 2013 melde om en omsætningsvækst på hele 60 procent til mere end 250 millioner kroner.

Det er især på de udenlandske markeder, at Miinto henter sin vækst, for mens 40 procent af væksten stammer fra det danske hjemmemarked, kommer de resterende 60 procent fra de udenlandske markeder. Dermed er det første gang, at eksporten har oversteget det nationale salg, fortæller Miintos Group COO og co-founder, Konrad Kierklo, til detailfolk.dk.

Han kan endnu ikke sige præcist, hvordan bundlinjen kommer til at se ud, men han forventer at have et endeligt årsregnskab klar i slutningen af denne måned.

- Jeg regner med at lande et resultat, der minder lidt om sidste år, siger Konrad Kierklo til detailfolk.dk.

Her kunne Miinto levere sit første plus nogensinde på 124.000 kroner.

LÆS OGSÅ: Onlinesucces i første plus nogensinde

Konceptet er nøglen til succes

Forklaringen i Miintos fortsatte eksportsucces skal findes i modeportalens stærke kommercielle koncept, hvor man samarbejder med fysiske modebutikker. Derudover har Miinto en aktiv og opfølgende nærmarkeds-strategi, hvor man på eksportmarkederne investerer i lokalt knowhow i forhold til butikssamarbejder og markedsføring.

Samtidig indkøber ikke selv produkter til lager, men plukker kun fra de bedste butikker i branchen.

- Vores fortsatte vækst er en anerkendelse af vores ’lidt men godt’ strategi i både Danmark og til vores eksportmarkeder. Vi vil fortsætte vores plan med at reagere på trends og ikke købe varelagre. Det betyder, at vi kun udvælger produkter, som vi ved kan sælge online, og vi vil blive ved med at fjerne produkter, som vi efter en periode kan se ikke sælger, siger Konrad Kierklo.

Miinto har etableret sig på fem markeder på fem år og har mere end 1.300 butikker på verdensplan og 3.000.000 besøgende om måneden. Målsætningen er, at etablere sig på endnu flere markeder indenfor de næste år. Indtil videre er Miinto udover Danmark til stede i Sverige, Norge, Holland og Spanien.

LÆS OGSÅ: En modeportals vej til succes



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD