Miinto vil være Skandinaviens førende børnetøjsforhandler
Modeportalen satser nu på børnetøjet og går efter at blive det foretrukne site i Skandinavien.
Det kniber ikke med ambitionerne for Miintos nyeste satsning - børnetøj. Modeportalen, der sælger tøj for fysiske butikker online, har en målsætning om at have Skandinaviens bedste udvalg inden for en overskuelig fremtid.
- Vi har en intern målsætning om, at vi i slutningen af i år skal være oppe og konkurrere med de allerbedste sites inden for børnetøj, og i 2015 ønsker vi at være det foretrukne site, siger medstifter og Group COO Konrad Kierklo til detailfolk.dk.
Miinto har allerede fra sitet blev lanceret for fem år siden haft et område dedikeret til børnetøj, men det har ikke været et område, man har prioriteret. Det skal der dog laves om på nu, hvor kæden søger en Kids Section Manager, der får til opgave at styrke området og leve op til målsætningen.
Konrad Kierklo forventer at have ansat den rette inden for et par måneder. Herefter får vedkommende nogle måneder til at få lavet aftaler med de rigtige butikker og brands, inden det går løs.
- Vi forventer at sætte os på landkortet i Q4, siger han.
Vil udnytte potentialet
Børnetøjssatsningen er en naturlig forlængelse af forretningen, mener Konrad Kierklo. Miintos kernemålgruppe er nemlig kvinder på 30 plus, hvoraf mange har børn. De har i surveys selv ytret ønske om, at modeportalen fik gjort noget ved det børnetøjsområdet, som, de mener, er uoverskueligt og mangler inspirerende indhold og en masse brands.
Og det er så det, Miinto kaster sig over nu.
- Der er jo et kæmpe potentiale i børnetøj, siger Konrad Kierklo.
Artiklen fortsætter på næste side
Forrige side | 1 2 | Næste side |
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter