Leverandør kobler danske detailkæder direkte til Amazon
Det er et spørgsmål om tid, før alle detailkæder må omfavne den amerikanske gigant, lyder det fra dansk system-leverandør.
Den amerikanske gigant Amazon kan åbne op for helt nye muligheder for danske detailvirksomheder, mener Bording Data, som er leverandør af forretningssystemer og omnichannel-løsninger.
Derfor kobler virksomheden nu Amazon direkte på detailkædernes forretningssystemer, fremgår det af en pressemeddelelse.
- Amazon er højt på agendaen hos de store detailkæder. Vi er i konstant og tæt dialog med branchen, og i den kommende tid vil vi se mellem 50-70 procent af kæderne inden for non food, i større eller mindre grad, gå i partnerskab med Amazon og derved udnytte markedspladsen som ekstra salgskanal, siger Bording Datas administrerende direktør, Henrik Salicath.
- Derfor er vi selvfølgelig klar nu, fortsætter han.
Nye muligheder
Den direkte kobling til Amazon vil åbne nye perspektiver for Bording Datas kunder, der tæller kendte spillere som Dansk Supermarked, Matas, Dagrofa og BR.
- Selv om nogle kæder stadig tøver og er usikre, så er det kun et spørgsmål om hvornår og hvordan, stort set alle detailkæderne skal omfavne Amazon, siger Henrik Salicath.
- Selv om Amazon måske kan gøre indhug på en del af forretningsområdet, så åbner der sig til gengæld et hav af nye muligheder i andre led af forretningen ved at indgå samarbejde, fortsætter han og fremhæver adgangen til det internationale marked.
I pressemeddelelsen henvises der til tal fra DI Handel, som viser, at e-markedspladser udgør 43 procent af net-omsætningen i USA, mens tallet er 55 procent i Tyskland.
Vær ikke bange
Præcis muligheden for at nå ud over landets grænser er en af de helt store fordele ved Amazon, lyder det fra kaffeeksportøen Lars Mansfeld-Giese, som Børsen har talt med.
- Jeg forstår ikke, at man frygter Amazon. Der er et kæmpe potentiale for danske virksomheder og det er en "once-in-a-lifetime" mulighed for danske producenter, som ikke har haft kræfterne til at nå eksportmarkederne på egen hånd, siger han til avisen.
- Vi taler ikke tysk og ved ikke særligt meget om det tyske marked, men vi sælger immervæk 1,8 mio. kapsler økologisk kaffe hvert år til tyskerne, alene fordi vi har vores kapsler på Amazon Tyskland, siger Lars Mandfeld-Giese, som har virksomheden Real Coffee.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Imerco: Den stærke vækst ramte muren tidligt sidste år
Nyudviklet app hjælper folk afsted til fysiske butikker
Mere end 650 Netto-butikker får ny topchef
Flere butikker lukker som følge af Sportmasters nye strategi
Kendt kok går konkurs med sin pizzakæde
Denne del af landet er hårdest ramt af butikstyverier
Spar lancerer nyt koncept for varegruppe i fremgang
Overskuddet ligger usædvanlig lavt hos landsdækkende kæde
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Imerco: Den stærke vækst ramte muren tidligt sidste år
Nyudviklet app hjælper folk afsted til fysiske butikker
Mere end 650 Netto-butikker får ny topchef
Flere butikker lukker som følge af Sportmasters nye strategi
Kendt kok går konkurs med sin pizzakæde
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops