Ikea investerer milliarder for at konkurrere med Amazon
Ikeas finansdirektør forklarer, at kæmpen vil investere meget store milliardbeløb til bl.a. at udvikle sin webshop for at konkurrere med Amazon.
Ikea bliver ligesom alle andre i detailverdenen nødt til at tilpasse sig forbrugernes ændrede indkøbsvaner. Og derfor vil Ikea investere et større milliardbeløb hvert år indtil 2020 på at udvikle en ny webshop og nye butikker, som ligger mere centralt placeret i byerne.
Det oplyser Ikeas nye Finansdirektør, Juvencio Maeztu, ifølge Reuters.
Strategien ændres for at kunne konkurrere med Amazon, der sidste år lancerede to møbelmærker. Men også spillere som indiske Flipkart og tyske Otto og Homes24 er store konkurrenter.
Ikea investerede sidste år 3,1 milliarder euro, svarende til 23 milliarder kroner, i udvikling af forretningen.
- Vi vil investere i at være mere tilgængelige, siger Juvencio Maeztu og fortsætter:
- Vi vil fortsat investere det samme eller endnu mere i løbet af de næste tre år.
LÆS OGSÅ: Ikea tester udlejning af møbler
Læs hele artiklen på ReutersFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops