Amazons kundeklub er virksomhedens store trumf
41 procent af al internethandel i USA skete over Amazon i 2017. Det skyldes blandt andet internetgigantens populære kundeklub.
Ejer og stifter af Amazon, Jeff Bezos, er i dag verdens rigeste mand med en formue på godt 100 milliarder dollars. Og det kan man godt forstå, når man ser på tallene for internetgiganten i 2017.
Ifølge Finans stod Amazon for hele 41 procent af den samlede nethandel i USA i 2017. En del af den nethandel blev drevet af de 90 millioner kunder, som har meldt sig ind i Amazons kundeklub Prime. Ifølge Reuters købte kunderne i kundeklubben i alt 5 millarder varer via Amazon i 2017. Det svarer til 13 millioner varer om dagen.
Det koster 100 dollars årligt at være med i klubben, men så er al fragt betalt, varerne leveres inden for to dage, og kunderne får også en musik- og filmtjeneste med. Prime er til stede i 16 lande, men endnu ikke i Danmark.
LÆS OGSÅ: Amazon køber supermarkedskæde for 90 mia kroner
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Magasin bruger millioner på at fremtidssikre de fysiske forretninger
Tidligere Tiger-topchef stopper hos designhus
Dansk gigant rider på en bølge af fremgang
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Herretøjsmærke i vækst har haft det bedste år nogensinde
Lidl Danmark får hjælp af international brandingekspert
Harald Nyborg har åbnet butik på central adresse i København
Maj bliver kaldt en skuffende måned for dansk nethandel
Stimen af overskud er slået ned hos meget omtalt iværksætter
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops