Legetøjskoncern satser på nyt baby-koncept
Skandinaviens største legetøjsforhandler vil nu også sælge babyudstyr. - Vi har en stærk forretningsstrategi, siger topchef.
Salg af legetøj til børn og barnlige sjæle er ikke længere nok for koncernen bag de kendte kæder BR og Toys”R”Us. Med et helt nyt koncept under armen vil Top-Toy nemlig udvide forretningen med babyudstyr, fremgår det af en pressemeddelelse fra koncernen.
Konceptet hedder Babies’’R’’Us. Og som navnet antyder bliver det en del af Toys’’R’’Us-kæden, der i øjeblikket har 65 nordiske butikker. I første omgang bliver tiltaget afprøvet i to svenske butikker, hvor de nye babyafdelinger vil blive indrettet som en selvstændig butik i butikken.
- I mere end 50 år har vores spidskompetence været legetøjsmarkedet, hvor vi har haft succes med at blande glæden ved leg og et ønske om at være helt tæt på kunden og overgå deres forventninger, siger Søren Torp Larsen, CEO hos Top-Toy i pressemeddelelsen.
- Nu er vi klar til at træde ind på nye produktområder og afsøge nye forretningsmuligheder. Vi har en stærk forretningsstrategi til vores satsning, og vi kan ikke vente med at lancere konceptet – det er virkelig noget, vi glæder os til hos Top-Toy, fortsætter han.
De to testbutikker ligger i Kungans Kurva og Helsingborg. Men hvis projektet går godt, vil butikker i resten af Norden følge trop.
Som i USA
Babyafdelingerne vil blandt andet have klapvogne, møbler, autosæder og babytøj til salg på hylderne. Konceptet er nyt i Norden, men kendt i en lang række andre lande som Tyskland, Frankrig, England og naturligvis USA.
- Vi forventer, at Babies”R”Us vil blive taget godt imod hos de skandinaviske familier, fordi vi tilbyder ét samlet sted for sjove, seje og populære produkter. På den måde gør vi det praktisk og nemt at købe ind til sit spædbarn, siger Søren Torp.
- Ved at imødekomme familiernes behov viser Top-Toy, at vi hele tiden tilpasser os og er proaktive på det nordiske marked. På den måde kan vi tilbyde vores kunder det bedste alternativ, når det kommer til legetøj og produkter til både børn og babyer, afslutter han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops