Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Legetøjskoncern udvider med 22 butikker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 26 August 2016 kl. 10:40 - Kilde: Børsen

Top-Toy har fremlagt en ny strategi med fokus på butiksåbninger og kundeoplevelser. Det skal øge en ellers faldende omsætning.

Legetøjs-koncernen Top-Toy har på det seneste bokset med en faldende omsætning, men nu skal en helt ny strategi være med til at styrke forretningen. Det skriver Børsen.

En del af strategien går ud på at åbne 20 nye BR-butikker i Norden og to nye Toys'r'us-varehuse i Norge og Sverige, eftersom det danske marked efterhånden har nået et mætningspunkt. Samtidig vil koncernen ikke længere satse lige så hårdt på at være billigst og i stedet lægge vægt på kvalitet og kundeoplevelser.

- Langt størstedelen af forbrugerne sætter pris på den merværdi, vi skaber via oplevelsen. Spørg en seksårig om, hvor vi skal hen og købe legetøj. De færreste vil sige, at vi skal køre i Bilka, siger topchefen i Top Toy, Søren Torp Laursen, til Børsen. Han ankom til koncernen i foråret fra en direktørstilling i Lego.

TopToy driver over 300 butikker i hele Norden og Tyskland. I Danmark har koncertnen 88 BR-butikker og 16 Toys'r'us-varehuse. Sidste år solgte familien bag Top-Toy 75 procent af virksomheden til den svenske kapitalfond EQT til en pris på 1,74 milliarder kroner.

LÆS OGSÅ: BR-ejere sælger 75 pct. til kapitalfond

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD