Landsdækkende kæde skifter navn efter stort opkøb

Da alle logoerne på de nyerhvervede butikker alligevel skulle ændres, blev det besluttet at skifte navn på hele kæden, forklarer direktør.
Sengespecialisten beholder de fire første bogstaver i sit navn, men så heller ikke flere. Fremover kommer den landsdækkende kæde blot til at hedde Seng.
Beslutningen om at skifte navn og logo blev taget, da Sengespecialisten havde købte den svenske kæde Sängjätten tidligere på året.
- I forbindelse med overtagelsen af Sängjätten var det en del af aftalen, at logoet på de svenske butikker skulle ændres, siger Martin Amstrup, adm. direktør for Sengespecialisten.
- Derfor kiggede vi ind i, om vi kunne finde et nyt navn og logo til alle vores butikker på tværs af lande, og her faldt valget altså på Seng. Det beskriver helt kort essensen af, hvad virksomheden handler om, og det er nemmere at huske og udtale, specielt i udlandet, siger han.
I Danmark har Sengespecialisten 31 butikker, og siden opkøbet har virksomheden også 20 butikker på det svenske marked.
Navneskiftet skulle gerne være rullet ud i hele kæden ved udgangen af 2022.
Drømmetal i regnskabet
I oktober gjorde Sengespecialisten endnu en stor investering med opkøbet af netbutikken Sengetid. Den offensive strategi er mulig, fordi kæden har en stærk ejer i ryggen.
- Noget af det gode ved at være en del af Lars Larsen Group, er, at vi som virksomhed kan få lov til at gennemføre de investeringer, der skal til, for at vækste, siger Martin Amstrup Bang.
- Her er jeg utrolig glad for, at vi har kunnet købe Sengetid. Både fordi virksomheden i sig selv har et stort internationalt vækstpotentiale, men også fordi vi som mere traditionel retailer med fysiske butikker kan lære meget af den måde, Sengetid er blevet drevet på, siger han.
Det sidste årsregnskab under navnet Sengespecialisten viser sig desuden at byde på solide tal.
Omsætningen gik otte procent frem til 218 millioner kroner 2020/21, hvis vi udelukkende ser på den danske del af forretningen. EBIT-resultatet lød på 19,9 millioner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops