Kæmpe skønhedskæde tager hul på det danske marked
En af Europas store forhandlere af skønhedsprodukter er gået i luften med en dansk netbutik.
Den tyske forhandler af pleje og skønhedsprodukter - Douglas - træder for første gang ind på det skandinaviske marked med en netbutik henvendt til danske kunder.
Douglas driver på forhånd forretning i 26 europæiske lande - både på nettet og gennem cirka 2.000 butikker. I alt lyder den årlige omsætning på godt 23 milliarder kroner.
- Med den nye onlineshop i Danmark udvider vi vores tilstedeværelse i Europa i en meget attraktiv region, siger Nicole Nitschke, adm. direktør for Douglas i Tyskland, Østrig og Schweiz og Danmark.
- Det danske marked udgør et stort potentiale for e-handel, hvilket vi nu vil udforske yderligere med en meget målrettet tilgang. Vi vil gradvist udvide vores sortiment og på den måde også kunne tilbyde vores kunder i Skandinavien en fremragende shopping-oplevelse, siger Nicole Nitschke.
I første omgang kommer netbutikken til at omfatte 40.000 produkter, og det tal vil gradvist stige over de kommende måneder. Produkterne er tilpasset de trends og tendenser, der kendetegner det danske skønhedsmarked. Det betyder fokus på bæredygtigeprodukter og naturlige ingredienser.
LÆS OGSÅ: Tysk milliardkoncern siger goddag til det danske marked
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter