Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Tysk milliardkoncern siger goddag til det danske marked

Babydream er et af tyske Rossmanns egne mærker.




Fredag den 13 august 2021 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Med en årlig omsætning på 77 mia. kroner er det en af sværvægterne inden for sundhed og pleje, som nu åbner en dansk netbutik.

Tyske Dirk Rossmann GmbH, som har mere end 4.000 fysiske butikker og en årlig omsætning på 77 milliarder kroner, går ind på det danske marked med en netbutik under navnet Rossmann.

Sortimentet i netbutikken kommer til at være en blanding af det, danske forbrugere kender fra apoteker, materialister og helsekostforretninger. Antallet af varenumre bliver på omkring 10.000, skriver Rossmann i en pressemeddelelse.

Med en del kosmetik og personlig pleje på de digitale hylder ser Rossmann ud til at blive endnu en konkurrent til Matas på det danske marked.

- Vi ser indtoget i Danmark som en spændende udfordring, fordi der ikke rigtig er andre, der helt ligner os på det skandinaviske marked, siger Raoul Roßmann, direktør for indløb og marketing hos Dirk Rossmann GmbH.

- Samtidig kan vi med den ganske store indkøbsvolumen, vi har, tilbyde meget konkurrencedygtige priser på både mærkevarer og ikke mindst på vores egne mærker. Vi håber selvfølgelig på, at danskerne vil tage positivt imod de nye muligheder, siger Raoul Roßmann.

Rossmann blev grundlagt af Dirk Roßmann i 1972.

LÆS OGSÅ: Tysk konkurrent til supermarkederne er nu aktiv i Danmark



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD