Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Tysk kæmpe taber igen penge på det danske marked

Foto: PR



DEICHMANN SKO APS

Primær drift (t.kr.)
2020: -9.272
2019: 4.220
2018: 18.909

Årets resultat (t.kr.)
2020: -7.345
2019: 3.240
2018: 14.679

Afkast af investeret kapital
2020: -41
2019: 18
2018: 108

Kilde: Deichmann Sko ApS, Årsrapport, 1. januar - 31. december 2020

Tuesday den 30 March 2021 kl. 10:10 af: Kristian Holgersen

En international skokæde var midt i en god stime af overskud på det danske marked. Men så gik vi ind i 2020.

Coronakrisen sætter en af de største europæiske skokæder - Deichmann - flere felter tilbage på brættet i Danmark.

Siden 2015 har Deichmann Sko ApS haft en uafbrudt stribe af pæne overskud. Bedst så det ud forrige år, hvor der stod næsten 15 millioner kroner på bundlinjen, mens niveauet i 2019 faldt til lidt under tre millioner.

I det seneste årsregnskabet fortsætter kurven forbi nulpunktet til et årsresultat på minus 7,3 millioner kroner efter skat.

- Firmaet har været kraftig påvirket af Covid-19 med tvangslukning af de fysiske butikker i foråret og igen i december. Trods diverse hjælpepakker og initiativer til omkostningsreduktioner ender firmaet med et underskud, fremgår det af årsrapporten.

- Ledelsen anser resultat som acceptabelt ud fra de givne forudsætninger, lyder dommen.

Åbner midlertidige butikker

Blandt de initiativer, som Deichmann har sat gang i under coronakrisen, er åbningen af midlertidige pop up-butikker i Kolding, Horsens og Esbjerg.

Det er første gang, at skokæden bevæger sig i den retning, forklarer den adm. direktør for Deichmann Skandinavien, Thomas Christensen.

- Da vores butikker i storcentrene desværre fortsat holder lukket, startede vi jagten på nogle egnede butikslokaler, da vi savner at servicere vores kunder – og når kunderne i denne tid desværre ikke kan komme til os, så må vi jo komme til dem, siger han.

- Det er heldigvis lykkedes os på rekordtid at finde egnede lokaler i henholdsvis Kolding, Horsens og Esbjerg. Her kan vi, i lidt alternative Deichmann-rammer, vise et stort udpluk af vores nyeste kollektion frem og tilbyde vores trofaste kunder en sikker shoppingoplevelse, der følger alle retningslinjer, hvor vi kan og må, siger Thomas Christensen.

Hurtigt på benene igen

Deichmann gik ind på det danske marked tilbage i 2003, og den tyske skogigant har har siden åbnet små 35 butikker over det meste af landet.

I de første år kunne Deichmanns danske forretning bogføre flere overskud, men fra 2009 løb kæden ind i en svær periode, som først sluttede i 2015.

Denne gang satser ledelsen i Deichmann på, at udviklingen hurtigt vender.

- Virksomheden forventer et positivt resultat i næste regnskabsår med åbning af flere butikker, fremgår det af årsrapporten.

Deichmann, der har hovedkontor i tyske Essen, blev grundlagt i 1913. Den familieejede virksomhed har over 4200 fysiske butikker i 31 lande verden over og 40 netbutikker.

LÆS OGSÅ: Meldte om indeks 15 i foråret: Nu kan skogigant gøre status



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD