Tysk milliardkoncern siger goddag til det danske marked
Med en årlig omsætning på 77 mia. kroner er det en af sværvægterne inden for sundhed og pleje, som nu åbner en dansk netbutik.
Tyske Dirk Rossmann GmbH, som har mere end 4.000 fysiske butikker og en årlig omsætning på 77 milliarder kroner, går ind på det danske marked med en netbutik under navnet Rossmann.
Sortimentet i netbutikken kommer til at være en blanding af det, danske forbrugere kender fra apoteker, materialister og helsekostforretninger. Antallet af varenumre bliver på omkring 10.000, skriver Rossmann i en pressemeddelelse.
Med en del kosmetik og personlig pleje på de digitale hylder ser Rossmann ud til at blive endnu en konkurrent til Matas på det danske marked.
- Vi ser indtoget i Danmark som en spændende udfordring, fordi der ikke rigtig er andre, der helt ligner os på det skandinaviske marked, siger Raoul Roßmann, direktør for indløb og marketing hos Dirk Rossmann GmbH.
- Samtidig kan vi med den ganske store indkøbsvolumen, vi har, tilbyde meget konkurrencedygtige priser på både mærkevarer og ikke mindst på vores egne mærker. Vi håber selvfølgelig på, at danskerne vil tage positivt imod de nye muligheder, siger Raoul Roßmann.
Rossmann blev grundlagt af Dirk Roßmann i 1972.
LÆS OGSÅ: Tysk konkurrent til supermarkederne er nu aktiv i Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter