Kampagner fordobler salget af varer fra små producenter i Irma
PROFILJOBS
FranchiseHub søger franchisetagere til stærkt koncept for stærk mad - med mulighed for stærk indtjening
Kings & Queens søger marketingkoordinator med SoMe speciale og søger også en super kreativ grafisk medarbejder
Kunderne har reageret på to kampagner fra Irma, som sætter fokus på varer fra små producenter. - Vi har brug for de små, siger konceptchef.
Når restauranter og caféer må se bort for alt andet end take away, så har det også indflydelse på de små producenter, som leverer drikke- og fødevarer.
Irma har forsøgt at hjælpe gennem to kampagner, hvor kunderne er blevet gjort opmærksom på varer fra de små producenter. Det har hævet salget til det dobbelte, skriver dagligvarekæden i en pressemeddelelse.
Tilbage i foråret rullede Irma kampagnen #Tænksmåt ud, hvor kunderne kunne købe hjælpepakker med udvalgte varer. Dem blev der solgt 700 af.
Senest gjaldt det kampagnen Bar22, som var tiltænkt drikkevarer fra producenter, der ikke længere har restauranter og barer at sælge til. Under kampagnen steg salget med 100 procent.
- Det er ildsjæle som slås for deres idé og deres varer, og det er kvalitetsprodukter, som vi også gerne vil have i vores butikker i fremtiden. Vi har brug for de små i Irma – derfor har det været så dejligt at opleve kundernes opbakning, siger Irmas konceptchef, Trine Meyer.
LÆS OGSÅ: Irma om satsning på drikkevarer: Ikke kun filantropi
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Læs artiklen her
Seneste nyheder
Detailsalget får tæsk i skrækmåling: Cheføkonom finder en smule håb
Møbelkæde undgik millionbøde: Men nu ender sagen i Landsretten
Flertal bør overtale regeringen til at åbne shoppingcentre
Plan for genåbning af butikker møder kritik: - Ulogisk grænse
Modgang har fået landsdækkende kæde til at gå nye veje
Topchef om nyt koncept: Satser på fem mio. i hurtig omsætning
Svenske virksomheder er skuffede over salget på Amazon
Sådan skal butiksansatte tackle kunder uden corona-etikette
Seneste afstemninger
Er det en fornuftig beslutning at lukke specialhandlen ned grundet smittespredning?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan endte den samlede Black Friday omsætning i år sammenlignet med 2019?
(Kun primært fysisk butik afstemning) Hvordan forventer du Black Friday omsætningen bliver i år sammenlignet med 2019?
Bør butikkerne gennemføre Black Friday i 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailsalget får tæsk i skrækmåling: Cheføkonom finder en smule håb
Møbelkæde undgik millionbøde: Men nu ender sagen i Landsretten
Flertal bør overtale regeringen til at åbne shoppingcentre
Plan for genåbning af butikker møder kritik: - Ulogisk grænse
Modgang har fået landsdækkende kæde til at gå nye veje
Seneste blogindlæg
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter
Kære Mette F & Co.: stop venligst opfordringen til at handle online NU – I skader danske arbejdspladser
Den fysiske butiks største trussel!
6 tips til at gøre din webshop mere brugervenlig
Tobakslov skal være effektiv – men med en højere grad af metodefrihed til detailhandlen