Irma om satsning på drikkevarer: Ikke kun filantropi
De strenge restriktioner får producenter til at brænde inde med drikkevarer. Det har fået Irma til at udvikle konceptet Bar 22.
Lige i øjeblikket ser det småt ud med de våde nætter på restauranter og barer. På grund af coronakrisen lukker hele byen allerede klokken 22.
Det er hårde betingelser for mindre producenter af drikkevarer, som har svært ved at holde omsætningen gående. Men nu træder dagligvarekæden Irma til med lidt hjælp, skriver Børsen.
Gennem konceptet Bar 22 vil Irma sælge drikkevarer fra en række mindre producenter. Selvom kunderne får en rabat på 22 procent i forhold til prisen ude i byen, så får producenterne stadig fuld indkøbspris.
Ifølge direktøren for Irma, Søren Steffensen, er der ikke kun tale om filantropi.
- Hvis de små leverandører, der er bæredygtige og gør alle de ting, vi gerne vil i Irma, stille og roligt går hen og dør, så mister vi jo også leverandører til Irma, og så får vi det endnu mere besværligt i fremtiden, siger Søren Steffensen til Børsen.
LÆS OGSÅ: Irma slår ind på ny strategi: Det kan blive dyrt
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter