Dagligvarekæde holder fast: Har de mest tilfredse og loyale kunder
BrancheIndex
Loyalty Group opdaterer hvert år deres BrancheIndex for dagligvarer, hvor supermarkedskæderne bliver vurderet på centrale områder som:
- Produktkvalitet
- Servicekvalitet
- Værdi for pengene
- Image og omdømme
- Klagehåndtering
- NPS
- Loyalitetsindex
Kilde: Loyalty Group
Fokus på nære kundeoplevelser og lave priser er med til at give en dagligvarekæde førstepladsen i en ny måling af kundeloyalitet.
For femte år i træk kan discountkæden Rema 1000 bryste sig af at have de mest tilfredse og loyale kunder. Det viser en årlig opgørelse, som konsulenthuset Loyalty Group står bag.
Med en samlet score på 70 er der tale om en lille tilbagegang i forhold til sidste år, men det er stadig nok til at holde alle konkurrenterne fra fadet. Tættest på kommer Lidl og Meny, som begge har en score på 65.
De to store dagligvarekoncerner - Coop og Salling Group - opnår ingen topplaceringer. En fjerdeplads til Kvickly er den bedste placering for Coop, mens Salling Group har Føtex på sjettepladsen.
Ifølge researchchefen i Loyalty Group, Lars Jepsen, har Rema 1000 gjort klogt i at fokusere på den nære kundeoplevelse og lave priser.
- Rema 1000’s koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, der sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser, har været en succes i Danmark, siger Lars Jepsen i en pressemeddelelse.
- Rema 1000 har forstået, at den nære kundeoplevelse er det punkt, hvor kæden kan differentiere sig væsentligt i forhold til de andre discountkæder. Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er i dag en af de mest rentable dagligvarekæder på det danske marked, siger han.
Her er kunderne mest loyale og tilfredse
01: Rema 1000 - 70
02: Lidl - 65
03: Meny - 65
04: Kvickly - 62
05: Superbrugsen - 62
06: Føtex - 59
07: Bilka - 59
08: Aldi - 58
09: Dagli’- / LokalBrugsen - 51
10: Fakta - 51
11: Netto - 50
LÆS OGSÅ: Butikschefer fra tre dagligvarekæder vinder Danish Retail Award
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter