Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Dagligvarekæde holder fast: Har de mest tilfredse og loyale kunder

Foto: detailfolk.dk



BrancheIndex

Loyalty Group opdaterer hvert år deres BrancheIndex for dagligvarer, hvor supermarkedskæderne bliver vurderet på centrale områder som:

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Klagehåndtering
  • NPS
  • Loyalitetsindex

Kilde: Loyalty Group

Wednesday den 30 September 2020 kl. 10:43 af: Kristian Holgersen

Fokus på nære kundeoplevelser og lave priser er med til at give en dagligvarekæde førstepladsen i en ny måling af kundeloyalitet.

For femte år i træk kan discountkæden Rema 1000 bryste sig af at have de mest tilfredse og loyale kunder. Det viser en årlig opgørelse, som konsulenthuset Loyalty Group står bag.

Med en samlet score på 70 er der tale om en lille tilbagegang i forhold til sidste år, men det er stadig nok til at holde alle konkurrenterne fra fadet. Tættest på kommer Lidl og Meny, som begge har en score på 65.

De to store dagligvarekoncerner - Coop og Salling Group - opnår ingen topplaceringer. En fjerdeplads til Kvickly er den bedste placering for Coop, mens Salling Group har Føtex på sjettepladsen.

Ifølge researchchefen i Loyalty Group, Lars Jepsen, har Rema 1000 gjort klogt i at fokusere på den nære kundeoplevelse og lave priser.

- Rema 1000’s koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, der sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser, har været en succes i Danmark, siger Lars Jepsen i en pressemeddelelse.

- Rema 1000 har forstået, at den nære kundeoplevelse er det punkt, hvor kæden kan differentiere sig væsentligt i forhold til de andre discountkæder. Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er i dag en af de mest rentable dagligvarekæder på det danske marked, siger han.

Her er kunderne mest loyale og tilfredse

01: Rema 1000 - 70
02: Lidl - 65
03: Meny - 65
04: Kvickly - 62
05: Superbrugsen - 62
06: Føtex - 59
07: Bilka - 59
08: Aldi - 58
09: Dagli’- / LokalBrugsen - 51
10: Fakta - 51
11: Netto - 50

LÆS OGSÅ: Butikschefer fra tre dagligvarekæder vinder Danish Retail Award



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD