Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ansatte i dagligvarebutikker mærker større anerkendelse

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 7 July 2020 kl. 11:02 af: Kristian Holgersen

Efter en lang coronakrise har danskerne fået større respekt for medarbejderne i supermarkedet. Det tyder nye undersøgelser på.

Intet er så galt, at det ikke er godt for noget. Sådan er det også med den ellers ødelæggende coronakrise, som har påvirket mange kunders syn på kassemedarbejderne og flaskedrengene i positiv regning.

Mens store dele af samfundet var lukket ned, har 67 procent af danskerne oplevet en større anerkendelse af de ansatte i landets dagligvarebutikker. Det viser en undersøgelse, som bureauet Radius har gennemført på vegne af Føtex og med respondenter fra Epinions Danmarkspanel.

Tendensen bliver bakket op af en intern i undersøgelse blandt de ansatte i Føtex-butikkerne, hvor 72 procent svarer, at kundernes respekt for deres arbejde er vokset under nedlukningen.

- Coronakrisen har vist os alle sammen, hvor afhængige vi er af vores dagligvarebutikker og de ansatte, der arbejder der, siger Jan Larsen i en pressemeddelelse. Han er salgsdirektør i Føtex.

Desuden svarer otte ud af ti medarbejdere, at coronakrisen har givet dem en følelse af at varetage en vigtig opgave for samfundet.

- Kunderne har sat pris på de ansattes arbejde på en helt ny måde. Det har uden tvivl været medvirkende til, at de ansatte i dag går på arbejde med endnu mere stolthed end før krisen, siger Jan Larsen.

Gladere medarbejdere

Paradoksalt nok har coronakrisen haft en positiv effekt på arbejdsglæden blandt medarbejderne i Føtex.

Ifølge den interne undersøgelse oplever to ud af tre ingen ændring i arbejdsglæden, mens hver fjerde er blevet gladere for sit arbejde. Halvdelen peger på en forbedring af fællesskabet.

- Coronakrisen har fået medarbejderne endnu tættere på hinanden, fordi alle har været klar til at yde en ekstra indsats for hinanden og kunderne, siger Jan Larsen.

- Det har skabt et endnu stærkere fællesskab i vores mere end 100 varehuse, og jeg er simpelthen så stolt af den indsats, alle har ydet. Det har været fantastisk at se, hvordan alle er trådt til og har givet den en skalle, fortsætter han.

LÆS OGSÅ: Pressede medarbejdere sender nødråb til toppen i Coop



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD