Irma slår ind på ny strategi: Det kan blive dyrt
Det kan blive en bekostelig affære i en periode, når Irma går over til en målrettet plante-strategi, lyder direktørens vurdering.
En ny strategi skal give dagligvarekæden Irma en grønnere profil. Det skriver Berlingske.
Målet er sælge tre gange så mange plantebaserede varer som konkurrenterne i 2022, mens kødet kommer til at få lidt mindre plads i kølediskene.
Ifølge den administrerende direktør i Irma - Søren Steffensen - er strategien ikke nødvendigvis skræddersyet til at give et økonomisk rygstød lige med det første. Men han kan godt vente.
- Det kræver noget mod at gøre det her, men nogle skal jo starte. Vi vil gerne være innovative, og så kan det godt være, at det på den korte og mellemlange bane vil få nogle omkostninger. Over tid tror vi dog på, at kunderne vil synes, det er den rigtige beslutning, siger Søren Steffensen til Berlingske.
Irma har godt 80 butikker på Sjælland, hvoraf de fleste ligger i eller lige omkring hovedstadsområdet.
I det seneste årsregnskab fra Coop var Irma den eneste dagligvarekæde, som havde røde tal på bundlinjen. Det skyldtes blandt andet en række lukninger og moderniseringsprojekter, lød det fra den daværende Coop-topchef, Peter Høgsted, i en kommentar til Børsen.
LÆS OGSÅ: Irma vil opfylde stigende efterspørgsel fra københavnerne
Læs hele artiklen på BerlingskeFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter