Julekampagne løfter Irma.dk
Ved at love gratis fragt i december har Irma.dk forsøgt at vænne kunderne til at handle online. Det har indtil nu været en succes.
And, flæskesteg og rødkål bragt til døren.
Med en særlig julekampagne, der lover gratis fragt, har Irma.dk forsøgt at vise danskerne, at det ikke er svært at handle på nettet. På den måde håber kæden at kunne lokke flere kunder til at forsøge sig med dagligvareindkøb på nettet. Målet er at blive den førende spiller på online dagligvaremarkedet.
- Alle danskere skal jo bruge en and, en flæskesteg eller en kasse øl til julens arrangementer, så nu prøver vi at få dem ind i butikken ved at love gratis fragt i hele december. Det vil sige, at du kan købe dine varer og få dem bragt til døren til samme pris, som hvis du gik ned i butikken. Det håber jeg gør, at en masse vil gå ind og prøve det og får en god oplevelse, siger kædedirektør i Irma Jesper Uggerhøj til detailfolk.dk.
Han tror på, at mange vil komme igen, når de først har taget skridtet og prøvet at handle online.
- Vi har gjort meget ud af sætte os i kundens sted i forhold til at der er tale om online køb af dagligvare. Det vil sige, at vi har tænkt på alt fra en brugervenlig hjemmeside til, hvordan vi sikrer, at serviceoplevelsen for vores kunder er helt tilpasset levering i hjemmet. Det er nyt land for kunderne, og derfor er det ekstra vigtigt, at de får en fantastisk første gangs-oplevelse, når de bestiller på nettet, forklarer han.
Og det ser ud til at første skridt på vejen - at lokke kunderne ind i online-butikken - er lykkedes. I hvert fald kan Irma allerede nu melde om flere kunder i netbutikken.
- Vi har oplevet en klar fremgang i antallet af kunder, som kommer ombord på baggrund af kampagnen, siger Jesper Uggerhøj.
Discount-konkurrent er ikke en trussel
Det er nemlig.com, der er størst på det danske online dagligvaremarked, men Irma.dk følger ikke langt bagefter, slår Jesper Uggerhøj fast, og målet er da også, at Irma.dk også fremadrettet skal være en af de førende spillere online.
LÆS OGSÅ: Irma i ny stor satsning på nettet
For nyligt lancerede konkurrenten en kampagne, hvor onlinesupermarkedet matcher Nettos priser på omkring 1.200 varer.
LÆS OGSÅ: Online supermarked indleder discount-krig
Men det betyder ikke noget for Irma.dk, mener Jesper Uggerhøj.
- Jeg kan ikke se, at det betyder noget. De får sikkert en masse nye kunder på det, men vi har vores egen strategi. Vi henvender os til en specifik kundegruppe, og det er stadigvæk den, vi vil gå specifikt. Vi har ingen planer om også at lave discount på nettet. Vi holder fast i det Irma-koncept, som man kender fra vores butikker - bare på nettet, siger han.
Håbet er dog også, at online supermarkedet kan tiltrække nogle af de yngre kunder, som ikke nødvendigvis lægger vejen forbi de fysiske Irma-butikker i dagligdagen.
- Fordelen ved at have en stor netbutik er, at vi ikke er begrænset af pladsen på samme måde, som vi er en i fysisk butik, så hvis vi kan have et større sortiment, kan vi også bedre sammensætte forskellige produkter, som appellerer til de yngre kunder, som vi måske ikke har så mange af i vores fysiske butikker, siger Jesper Uggerhøj til detailfolk.dk.
Irma.dk’s online julekampagne blev skudt i gang 1. december, og kæden lover gratis fragt hele julemåneden, hvis man køber for mere end 600 kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tabsramt kæde i Lars Larsen Group åbner flere steder i landet
Topchef glæder sig over flere kunder i butikkerne
Salling Group forlænger prisloftet
Biltema kører med en kæmpe investering
Konkurrenter svarer igen på melding fra den nye dreng i klassen
Fleggaard dropper tabsgivende nonfood-butik på nettet
Henter ny adm. direktør inden stor ekspansion
Familie giver slip på ejerskabet af kendt butikskæde
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops