Irma-butikschefer laver tilbudsavis
Nogle gange kan der være langt fra butik til hovedkontor, og tilbudsaviserne er ingen undtagelser. Det prøver Irma nu at gøre op med.
Når næste uges tilbudsavis fra Irma lander i postkassen, vil den se lidt anderledes end vanligt.
Det er nemlig ikke de sædvanlige marketingmedarbejdere på hovedkontoret, der har produceret den. I stedet har supermarkedskæden ladet syv butikschefer fra Irma-butikker forskellige steder i landet skabe deres egen avis.
Irmas kunder er nemlig ikke ens, og nu får de enkelte butikschefer så chancen for at lave en avis til lige netop deres kunder.
- Fælles for alle 81 Irma-butikker er god service og kvalitet. Vores eksperiment med avisen tydeliggør, at god service og kvalitet også er at kende sine kunder og tilpasse sig lokalt. Det er en styrke ved Irma i forhold til discountkæder, hvor sortimentet er det samme i alle butikker, siger kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj, i en udtalelse.
Fra økologi til bearnaisesovs
Det er butikschefer fra Irma-butikker i Birkerød, Vedbæk, Valby, Østebro, Christianshavn, Køge og online-butikken, irma.dk, der har været med til at skabe næste uges tilbudsavis.
Og selvom der ikke umiddelbart er langt imellem de forskellige butikker rent geografisk, så er der stor forskel på kundernes præferencer. På Christianshavn er de økologiske varer et hit, mens det er udskårne bøffer og Irmas bearnaisesovs, der lander i kurven i hos kunderne i Køge.
Tidligere har kæden også ladet de kvindelige medarbejdere lave en mere feminin avis, mens de mandlige medarbejdere fik lov til at lave en maskulin ditto. Også eleverne har også tidligere fået lov at skabe deres egen utraditionelle tilbudsavis.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops