Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Irma har premiere på nyt butikskoncept





Thursday den 18 January 2018 kl. 09:15 af: Kristian Holgersen

Den første grønne Irma åbner torsdag på Østerbro i København. Økologien skal videre til next level, siger direktør.

Irma-pigen skal til at vænne sig til nye farver, når landets første Irma ØKO-butik i dag slår dørene op på Østerbrogade 110 i København. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Coop.

På facaden er den kendte blå farve skiftet ud med grøn, og på hylderne vil langt de fleste varer være økologiske - i en normal Irma gælder det en tredjedel.

- Irma var den første supermarkedskæde, der startede med at sælge økologi, og vi har den holdning, at det, som vi alle lægger i kurven eller serverer på tallerkenen, i sidste ende har betydning, siger Irmas direktør Søren Steffensen.

Konventionelle varer skiller sig ud

Hvor det normalt er de økologiske varer, som får et mærke, så forholder det sig omvendt i den nye Irma ØKO. Her er det de konventionelle varer, der skiller sig ud med et mærkat.

- Det at arbejde med økologi, som vi har gjort i Irma ØKO, er som at arbejde i et lille laboratorium; det viser tydeligt, hvad vi kan på økologi - og nok så vigtigt; hvad vi ikke kan, sige Søren Steffensen.

- Vi kan ikke dække det fulde køb af. Men med Irma ØKO får vi forhåbentligt et afsæt til at bringe økologien videre til næste level, og det håber vi, at resten af branchen vil bakke op om, så vi sammen med forbrugerne kan handle os til en endnu bedre verden, fortsætter han.

Varer som salt, toiletpapir og vand på flaske, der ikke eksisterer i en økologisk variant, er typisk Svanemærket eller certificeret.

Glæde hos forening

Irmas økologiske satsning falder i god jord hos Økologisk Landsforening, udtaler formand Per Kølster i pressemeddelelsen.

- Åbningen af Irma ØKO er en helt fantastisk milepæl for økologi. Halvdelen af danskerne køber i dag økologi hver eneste uge og stadig flere foretrækker økologi på alle vareområder. At efterspørgslen efter økologi er så stor, at der er basis for en øko-butik, er en sejr for både de danske forbrugere og for vores natur, grundvand og dyrene, siger han.

LÆS OGSÅ: Irma går ind på det kinesiske marked



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD