Irma går ind på det kinesiske marked
Der kan være millioner at hente for Coop, som netop har indgået en aftale om at sælge Irma-varer på det kinesiske marked.
Mens flere af kæderne i Coop tilsyneladende klarer sig dårligere end forventet og kæmper med millionunderskud, så har koncernen måske fundet en ny vej til at skabe balance i regnskabet.
Fra næste måned kan knap en milliard kinesiske forbrugere nemlig købe en stribe produkter fra Irma, afslører Coop i pressemeddelelse onsdag formiddag.
Indtrædelsen på det kinesiske marked er kommet i stand gennem et samarbejde med e-handelsplatformen Kaola.com, som er ejet af rigmanden William Dings selskab Netease. Han er Kinas femte rigeste mand.
- Vi ønsker at bringe sunde økologiske og garanteret allergi-frie varer til Kina og ser stor fordel i Irmas solide supply chain, siger William Ding, grundlægger og CEO af Kaola/NetEase, i pressemeddelelsen.
Satser på økologi
Fra begyndelsen vil Irma sælge sin egen kaffe, chokolade, marmelade, personlig pleje og Friends børnetøj. Men sortimentet vil gradvist blive udbygget - ikke mindst med økologiske og miljømærkede dagligvarer.
- Kinas voksende middelklasse efterspørger i stærkt stigende omfang dagligvarer i høj kvalitet. Irma har en enestående lang historie inden for økologiske, kvalitetssikrede og gennemkontrollerede varer. Derfor er det faktisk naturligt at stille disse varer til rådighed for de kinesiske forbrugere, siger Jens Visholm.
Markedsføringen sker gennem Neteases omfattende net af medier, som når ud til hovedparten af den kinesiske befolkning. Udover Irmas egen butik, vil man også sælge til andre virksomheder.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Dagrofa satser videre på ny franchisemodel
Eksklusive varer gav kæmpe omsætning i weekenden
Nye toner fra nethandlen: 2023 bliver et comeback-år
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Taber millioner trods uventet fremgang i butikkerne
Dagligvarekæde tager nu hul på tocifret millioninvestering
Afviser tilbudskrig som svar på skærpet konkurrence
Stor køkkenkæde lukker op mod 20 butikker
Gylden periode ruster tøjbutikker til mere usikre tider
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops