Coop stopper annoncer i kontroversiel øko-kampagne
En ny annonce i Coops økologi-kampagne, der har mødt massive protester, er blevet sløjfet. Den er sparet væk, siger direktør.
Da Coop for nylig satte gang i en større økologi-kampagne, endte det med massive protester fra både brugsuddelere og landmænd.
Nu har dagligvarekoncernen valgt at sløjfe en annonce, der skulle have ramt medierne i denne uge. Det skriver flere medier - heriblandt TV2.
Årsagen er den store opmærksomhed kampagnen har fået fra organisationer som Bæredygtigt Landbrug og Landbrug og Fødevarer, forklarer Informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen, til TV2.
- Vi har fået så meget opmærksomhed i forbindelse med vores øktoberkampagne, at vi ikke følte, det var nødvendigt at bruge flere penge på at skabe yderligere opmærksomhed på den, og derfor har vi sparet den væk, siger han til tv-stationen og understreger, at den heftige kritik ikke ligger til grund for beslutningen.
Tager Samvirke ned fra hylderne
Kampagnen blev især mål for kritik efter et temanummer i medlemsbladet Samvirke, hvor en mand i kittel og gasmaske pryder forsiden. Det fik både landmænd og lokale brugsuddelere op af stolen.
Formanden for Landbrug & Fødevarer, Martin Merrild, har kaldt kampagnen “hysterisk” i et Facebookopslag, mens organisationen Bæredygtigt Landbrug har luftet tanken om en boykot af Coop.
Hos de enkelte brugsuddelere har bølgerne også gået højt flere steder. Ifølge Jydske Vestkysten har 26 Coop-butikker i Sønderjylland eksempelvis gået sammen og indrykket annoncer mod Coops kampagne.
I Ølgod endte de sidste eksemplarer af Samvirke i skraldespanden, fortæller uddeler Poul Eriksen til avisen.
- Det falder mange af vores kunder for brystet, at de bliver hængt ud som sprøjtesvin. Og nogle kunder truer med at boykotte vores butik, og så bliver jeg nødt til at reagere, siger han til Jydske Vestkysten.
LÆS OGSÅ: Coop-kampagne møder massive protester
Læs hele artiklen på TV2Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Coop krydser klinger med kendt producent: Fjerner varer
HK: Ledere giver for lidt hjælp til stressramte
Kæde med kendt erhvervsmand blandt ejerne fortsætter ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Detailhandlen blander sig på liste over de mest værdifulde brands
Medarbejdere i Salling Group får ekstra løn med på sommerferie
Bestseller indfører gratis klimakompensation på pakker
Effektiv marketingstrategi sætter fut under væksten hos netbutik
Uforudsigeligt år ender med at male bundlinjen rød
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops