Coop stopper annoncer i kontroversiel øko-kampagne
En ny annonce i Coops økologi-kampagne, der har mødt massive protester, er blevet sløjfet. Den er sparet væk, siger direktør.
Da Coop for nylig satte gang i en større økologi-kampagne, endte det med massive protester fra både brugsuddelere og landmænd.
Nu har dagligvarekoncernen valgt at sløjfe en annonce, der skulle have ramt medierne i denne uge. Det skriver flere medier - heriblandt TV2.
Årsagen er den store opmærksomhed kampagnen har fået fra organisationer som Bæredygtigt Landbrug og Landbrug og Fødevarer, forklarer Informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen, til TV2.
- Vi har fået så meget opmærksomhed i forbindelse med vores øktoberkampagne, at vi ikke følte, det var nødvendigt at bruge flere penge på at skabe yderligere opmærksomhed på den, og derfor har vi sparet den væk, siger han til tv-stationen og understreger, at den heftige kritik ikke ligger til grund for beslutningen.
Tager Samvirke ned fra hylderne
Kampagnen blev især mål for kritik efter et temanummer i medlemsbladet Samvirke, hvor en mand i kittel og gasmaske pryder forsiden. Det fik både landmænd og lokale brugsuddelere op af stolen.
Formanden for Landbrug & Fødevarer, Martin Merrild, har kaldt kampagnen “hysterisk” i et Facebookopslag, mens organisationen Bæredygtigt Landbrug har luftet tanken om en boykot af Coop.
Hos de enkelte brugsuddelere har bølgerne også gået højt flere steder. Ifølge Jydske Vestkysten har 26 Coop-butikker i Sønderjylland eksempelvis gået sammen og indrykket annoncer mod Coops kampagne.
I Ølgod endte de sidste eksemplarer af Samvirke i skraldespanden, fortæller uddeler Poul Eriksen til avisen.
- Det falder mange af vores kunder for brystet, at de bliver hængt ud som sprøjtesvin. Og nogle kunder truer med at boykotte vores butik, og så bliver jeg nødt til at reagere, siger han til Jydske Vestkysten.
LÆS OGSÅ: Coop-kampagne møder massive protester
Læs hele artiklen på TV2Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops