Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Holch Povlsen opkøber modebrand





Wednesday den 13 September 2017 kl. 06:00 - Kilde: Børsen

Den danske modegigant Bestseller har opkøbt et brand, der kan noget helt særligt, og som skal sælges i Onlys butikker.

Markedet for mode i plus-størrelser er støt stigende. Og derfor har Bestseller med Anders Holch Povlsen i spidsen, valgt at opkøbe det danske modebrand Carmakoma. Det skriver Børsen.

Det er den Bestseller-ejede kæde Only, der har opkøbt brandet, fordi Only gerne vil ind på det voksende plus-size-marked.

Carmakoma er et brand, der har opnået bred anderkendelse i modebranchen, men brandet har haft svært ved at tjene penge. Det tror Bestseller dog sagtens, at brandet kan under navnet Only Carmakoma. Bestseller regner med at nå et salg på omkring en halv milliard kroner efter fire-fem år.

- Faktisk har vi fra vores allerstørste onlinekunder, bl. a. Zalando og Amazon, fået oplyst, at i hundredetusindevis af deres kunder ofte søger efter Only i kombination med "plus-size" eller "curves." Så vi har nærmest en forpligtelse til at tage dette segment op, siger direktør i Only, Finn Poulsen, til Børsen.

Han understreger, at det kræver noget særligt at skabe modetøj i plussize-kategorien. Og det er derfor at købet af Carmakoma giver mening. 

LÆS OGSÅ: Holch Povlsen investerer millionbeløb i 24-årig iværksætters virksomhed

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD