H&M gør Holch Povlsen selskab med ny aftale
Den svenske tøjgigant indgår aftale med betalingsselskabet Klarna, hvor Anders Holch Povlsen er aktionær.
H&M indleder et globalt partnerskab med det svenske betalingsselskab Klarna. Det skriver modekoncernen i en pressemeddelelse.
Med Klarnas digitale betalingsplatform vil H&M gøre levering og returnering nemmere for kunderne. Blandt andet bliver konceptet ‘try before you buy’ indført. Det lader kunderne prøve deres netkøb hjemme, før de betaler.
Alle nye tiltag bliver samlet i H&M’s app, som kunderne desuden vil kunne bruge til at betale med i de fysiske butikker.
- Vi er imponerede over, hvad Klarna har opnået. Nu vil vi arbejde sammen for at løfte den moderne shoppingoplevelse, siger Karl-Johan Persson i pressemeddelelsen. Han er H&M Groups CEO.
Efter planen bliver satsningen rullet ud på 14 markeder, men Sverige og Storbritannien står først i rækken med en lancering til næste år.
Bliver medejer
Samtidig køber H&M-koncernen også en lille bid af Klarna.
Der er tale om mindre end én procent af ejerskabet, men til en pris på hele 185 millioner svenske kroner, skriver Financial Times.
Allerede sidste år købte Anders Holch Povlsen en større aktiepost det svenske betalingsselskab.
Ifølge Reuters skulle den danske Bestseller-milliardær have erhvervet sig mindst 10 procent af Klarna gennem sit selskab Brightfolk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Ny udvikling i nethandlen: - Det gør ondt i hjertet
Salling Group lover kunderne priskrig
Pessimismen breder sig igen blandt forbrugerne
Faldende efterspørgsel bliver enden for særlig netbutik
Direktør stopper hos kendt tøjmærke
Lars Larsen Group sætter Ilva-direktør fra bestillingen
Måling: Danskerne holder på pengene
Louis Nielsen: Aftaler i shoppingcentre bremser ekspansion
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops