Sommeren giver H&M et skub fremad
Især sælger den svenske gigant langt mere tøj på nettet, viser en gennemgang af de seneste nøgletal.
Sommeren har budt på øget salget hos den enorme H&M-koncern, som lige nu arbejder på at tilpasse sig kundernes skiftende forbrugsvaner.
Omsætningen lander på 64,8 milliarder svenske kroner i regnskabsårets tredje kvartal, som løber fra juni til udgangen af august måned. Det er en stigning på ni procent i forhold til samme periode sidste år.
Særligt på nettet går salget stærkt med en stigning på 32 procent.
- Den hurtige udvikling i modeindustrien fortsætter, og H&M-koncernen er i en spændende overgangsperiode, siger administrerende direktør Karl-Johan Persson i en kommentar til regnskabet.
- Vores omstillingsarbejde har bidraget til en gradvis forbedring af salget og stigende markedsandele på de fleste markeder gennem årets tredje kvartal. Det gælder især i Tyskland, Sverige, Østeuropa, Rusland og Kina, fortsætter han.
Zoomer vi ud og ser på det seneste ni måneder, så når væksten dog ikke op på mere end tre procent og 178 milliarder svenske kroner. Samtidig går det samlede overskud tilbage og lander på 11,3 milliarder svenske kroner
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops