Historiske salgstal sætter fart på de ambitiøse planer i Matas
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Et rekordgodt kvartal og en afgjort sag i landsretten har fået Matas til at fremrykke den langsigtede vækststrategi.
Allerede i starten af januar sendte Matas en foreløbig opgørelse på gaden, som viste, at tredje kvartal endte med at blive historisk på salgssiden.
Det bliver nu bekræftet i det fulde kvartalsregnskab, som dækker perioden 1. oktober til 31. december 2021.
Omsætningen rammer rekordniveau med 1.378 millioner kroner, og det er en stigning på fem procent, som er kommet i hus trods nedgang i salget af corona-produkter, skriver Matas i en pressemeddelelse.
De takter får Matas til at arbejde endnu hurtigere med den femårige vækststrategi, Growing Matas Group.
- Kunderne vendte i julekvartalet tilbage til de fysiske butikker samtidig med, at onlinehandlen fastholdt det høje niveau fra sidste år, siger Gregers Wedell-Wedellsborg, adm. direktør i Matas.
- Rekordsalget har givet økonomisk råderum til at fremrykke vores langsigtede vækststrategi. Vi har i kvartalet tilført ekstra midler til at opruste vores organisation og øge kendskabet til de mange nye varer, som kunderne nu kan købe på matas.dk, siger han.
Desuden har Matas fået en ekstra indtægt, fordi landsretten afgjorde en momssag angående Club Matas til butikskædens fordel i tredje kvartal.
Blandt andet har Matas brugt syv millioner kroner på markedsføring af det nye sortiment inden for Sundhed og Professional Hair Care, mens styrkelsen af organisationen har sigte på en international lancering af Matas’ egne mærker.
MATAS A/S
Tal for tredje kvartal, 2021/22 i DKK mio.
- Nettoomsætning: 1.378,4
- Bruttoresultat: 613,7
- Underliggende omsætningsvækst (like for like): 2,8%
- Justeret resultat efter skat: 156,5
Kilde: Matas
LÆS OGSÅ: Dansk tv-kendis bliver en del af markedsføringen i Matas
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Dansk tv-kendis bliver en del af markedsføringen i Matas
På tærsklen til et økonomisk comeback får Dagrofa en fælles strategi
Topchef i Matas vil gøre forbrugsboom til bæredygtig vækst
Konkurrent til Matas følger planen med et underskud på over 30 mio.
Afstemning
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Sportmaster er solgt videre til en ejer med ekspansiv agenda
Et bud på fremtidens indkøbskurv bliver nu testet i Netto
Historisk måling: Danske forbrugere er helt nede i kulkælderen
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Hvordan tror du Black Friday ender i 2021 sammenlignet med sidste år?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Erhvervsmand fra øverste hylde bliver en del af Coop
Lavpriskæde ramt af konkurs efter rod i regnskaberne
Storsælgende koncern satser på shoppingcentre og nethandel
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende