Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Konkurrent til Matas følger planen med et underskud på over 30 mio.

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 3 november 2021 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

For andet år i træk taber kosmetik-virksomhed på nettet mere end 30 millioner kroner. Men det er en del af planen, lyder forklaringen.

Hos Goodiebox, der sælger månedlige abonnementer på skønhedsprodukter i flere lande, har bundlinjen igen fået en ordentlig omgang rouge.

Underskuddet i det forskudte årsregnskab for 2020/21 lyder på 33,8 millioner kroner, og det svarer stort set til resultatet fra året før.

Men i årsrapporten tager ledelsen tabet af de mange millioner med ro i sindet. For indtil videre forløber alt efter planen.

- Periodens underskud efter skat er som forventet efter et år, hvor forretningen er vokset markant som følge af nye investeringer på eksisterende markeder. Omsætningen er steget med 50 procent i forhold til den foregående periode, skriver ledelsen.

- Selskabets udvikling er i overensstemmelse med forretningsplanen, slår ledelsen fast.

Stifteren af Goodiebox - Rasmus Schmiegelow - siger til Finans, at det især er den udenlandske forretning, som trækker op i regnskabet. Han peger især på det tyske marked, hvor væksten i omsætning er på 350 procent.

Den samlede omsætning er vokset med 100 millioner kroner til et niveau på 300 millioner, fortæller Rasmus Schmiegelow desuden til Finans.

LÆS OGSÅ: Matas skyder milliardbeløb i femårig vækststrategi



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD