Matas-konkurrent på jagt efter milliarden får ny adm. direktør
Susanne Snogdal er netop tiltrådt som adm. direktør for Nicehair.dk. Foto: Egmont.
- Nicehair.dk blev grundlagt i 2009 af Tonny Nielsen Bruun.
- I 2016 købte Egmont sig ind i virksomheden og er i dag majoritetsejer.
- Egmont, er ejer eller medejer af en række e-handelsselskaber i Norden.
Kilde: Egmont og Nicehair.dk
Endnu mere fart på væksten. Sådan lyder opgaven for den nye adm. direktør hos en af landets store forhandlere af skønhedsprodukter.
Mandag morgen havde Susanne Snogdal første arbejdsdag i netbutikken Nicehair.dk, hvor hun netop er hentet ind som administrerende dirketør.
Nicehair, der primært sælger pleje- og skønhedsprodukter, opnåede en omsætning på over 320 millioner kroner i 2020. Med Susanne Snogdal i spidsen fortsætter jagten på at ramme en milliard allerede i 2025, lyder det fra stifter Tonny Nielsen Bruun.
- Jeg er meget glad for, at Susanne Snogdal har sagt ja til at tage teten i NiceHair, siger han i en pressemeddelelse.
- Hun kommer med stort kendskab til markedet for skønhedsprodukter og har samtidig en stærk entreprenør-ånd, som vil være det helt rette til at fortsætte den positive vækstrejse, vi er på, siger Tonny Nielsen Bruun.
Susanne Snogdal har 14 års ledererfaring inden for salg og markedsføring af skønhedsprodukter i virksomheden Procter & Gamble. Desuden har hun blandt andet været med til at stifte softwarevirksomheden lumino.io.
Forbrugeren er vores chef
Som adm. direktør vil Susanne Snogdal især gøre en indsats for at komme endnu tættere på kunderne. Salg på nettet handler ikke kun om tech og tørre tal, men også om at forstå forbrugeradfærden bag tallene, mener hun.
- Jeg har været helt tæt på forbrugere i alle aldersgrupper, på tværs af lande, og kender indgående deres ønsker og udfordringer, om det er hårpleje, make-up eller det at pleje huden helt rigtigt, siger hun.
- Det at bringe forbrugeren tæt på forretningen er essentielt, så man forstår,hvordan produkterne passer ind i deres individuelle skønhedsrutiner og kan skabe værdi. Som jeg ser det, er forbrugeren vores chef, og i NiceHair skal vi give en fagligt stærk, sjov og nærværende oplevelse i øjenhøjde, fortsætter hun.
Susanne Snogdal afløser Allan Junge-Jensen, der har fungeret som midlertidig adm. direktør.
Rendyrket nethandel er nøglen
Siden 2016 har Nicehair løftet omsætningen fra 150 millioner kroner til den gode side af 320 millioner. Ifølge stifter Tonny Nielsen Bruun er det en klar fordel at være fuldstændigt digitale.
- Hvor vores konkurrenter har holdt fast i en anden struktur med fysiske butikker gennem lang tid, har der været plads til, at online-spillere som os kunne buldre afsted. Men jeg kan se, at flere af de store har bemærket vores vækst og lader sig kraftigt inspirere af os, siger han.
Nu gælder det om at drille de største aktører på markedet for skønhedsprodukter.
- Der er selvfølgelig langt op til Matas endnu, selv når vi indfrier vores 2025 mål. Men vores vækstrater misunder konkurrenterne. De prøver at købe sig til at blive digitale, men det ligger ikke i deres DNA. Det er derfor, vi fortsætter med at vokse og er positive omkring fremtiden, siger Tonny Nielsen Bruun.
LÆS OGSÅ: Netbutik jagter milliarden: Vores konkurrenter misunder os
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter