Gennemgribende digitalisering har gjort modekæde stærkere
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-

- At sælge livstilsprodukter i 2022 er et helt andet og meget anderledes game end for bare fem år siden, siger direktøren.
Modekæden Zizzi har brugt de seneste tre år på en digital transformation, som er nået ud i alle hjørner af forretningen.
Ifølge den adm. direktør - Kuno Kildetoft Mehlsen - gælder det om at følge med tiden og kundernes adfærd.
- At sælge livstilsprodukter i 2022 er et helt andet og meget anderledes game end for bare fem år siden, siger han.
- Kunderne har nogle væsentlig andre forventninger til, hvordan en butik – online som fysisk – skal se ud og opleves. Vi har nu et moderne og opdateret set up, der fuldt ud matcher kundernes behov, og det stiller os rigtig stærkt i forhold til fremtiden, siger Kuno Kildetoft Mehlsen.
Det strategiske kursskifte har allerede vist stærke resultater. Tilgangen af nye kunder er på bare et år vokset med 11 procent, og i 2021 steg omsætningen til 732 millioner kroner, hvilket er det bedste resultat i virksomhedens historie.
Zizzi har 33 danske butikker, som sælger kvindetøj fra størrelse 42-60.
Fire vigtige indsatsområder
For at styrke samtlige dele af kunderejsen blev den digitale transformation gennemført på fire strategiske grundpiller: Onlineplatformen, detailledet, logistikken og markedsføringen.
Det har eksempelvis medført en øget og intelligent personalisering af alt, hvad der udbydes i de enkelte touchpoints samt stærkere rapportering og monitorering af responsen.
Ifølge Kuno Kildetoft Mehlsen har det i processen været vigtigt at udvikle helt unikke elementer, som skiller Zizzi ud fra konkurrenterne.
- Tilgangen fra starten var, at vi vil lave noget, som ikke er set før – selvfølgelig i kombination med mere traditionelle forbedringer af kunderejsen. Vi er blandt de kun fem virksomheder i verden, der som de eneste er gået all-in på Salesforce, siger han.
Blandt de mere håndgribelige forbedringer af kundeoplevelsen fremhæver direktøren trådløs kommunikation fra prøverum, hvor ekspedienterne får besked på deres smart watch, et nyt POS-system med kassesystemer overalt i butikkerne, et nyt inspirationsunivers kaldet Zizzi Studio.
Desuden har Zizzi på leveringsfronten click and collect, pick from store og ship from store.
LÆS OGSÅ: Modekoncern brager ud af coronakrisen med enorm fremgang
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Wolt bejler til butikker med i nyt leveringskoncept
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende