Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
Læs bloggen her

Gennemgribende digitalisering har gjort modekæde stærkere

Kuno Kildetoft Mehlsen, adm. direktør for modekæden Zizzi. Foto: PR.
Foto: detailfolk.dk



Gennemgribende digitalisering har gjort modekæde stærkere
Tirsdag den 10 maj 2022 kl. 11:53 af: Kristian Holgersen

- At sælge livstilsprodukter i 2022 er et helt andet og meget anderledes game end for bare fem år siden, siger direktøren.

Modekæden Zizzi har brugt de seneste tre år på en digital transformation, som er nået ud i alle hjørner af forretningen.

Ifølge den adm. direktør - Kuno Kildetoft Mehlsen - gælder det om at følge med tiden og kundernes adfærd.

- At sælge livstilsprodukter i 2022 er et helt andet og meget anderledes game end for bare fem år siden, siger han.

- Kunderne har nogle væsentlig andre forventninger til, hvordan en butik – online som fysisk – skal se ud og opleves. Vi har nu et moderne og opdateret set up, der fuldt ud matcher kundernes behov, og det stiller os rigtig stærkt i forhold til fremtiden, siger Kuno Kildetoft Mehlsen.

Det strategiske kursskifte har allerede vist stærke resultater. Tilgangen af nye kunder er på bare et år vokset med 11 procent, og i 2021 steg omsætningen til 732 millioner kroner, hvilket er det bedste resultat i virksomhedens historie.

Zizzi har 33 danske butikker, som sælger kvindetøj fra størrelse 42-60.

Fire vigtige indsatsområder

For at styrke samtlige dele af kunderejsen blev den digitale transformation gennemført på fire strategiske grundpiller: Onlineplatformen, detailledet, logistikken og markedsføringen.

Det har eksempelvis medført en øget og intelligent personalisering af alt, hvad der udbydes i de enkelte touchpoints samt stærkere rapportering og monitorering af responsen.

Ifølge Kuno Kildetoft Mehlsen har det i processen været vigtigt at udvikle helt unikke elementer, som skiller Zizzi ud fra konkurrenterne.

- Tilgangen fra starten var, at vi vil lave noget, som ikke er set før – selvfølgelig i kombination med mere traditionelle forbedringer af kunderejsen. Vi er blandt de kun fem virksomheder i verden, der som de eneste er gået all-in på Salesforce, siger han.

Blandt de mere håndgribelige forbedringer af kundeoplevelsen fremhæver direktøren trådløs kommunikation fra prøverum, hvor ekspedienterne får besked på deres smart watch, et nyt POS-system med kassesystemer overalt i butikkerne, et nyt inspirationsunivers kaldet Zizzi Studio.

Desuden har Zizzi på leveringsfronten click and collect, pick from store og ship from store.

LÆS OGSÅ: Modekoncern brager ud af coronakrisen med enorm fremgang



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD