Modekoncern brager ud af coronakrisen med enorm fremgang
Efter en række år, hvor indtjeningen er svundet ind, står koncernen bag en af landets store tøjkæder nu med et solidt overskud.
Modekoncernen Message, som blandt andet har tøjkæden af samme navn, kan se tilbage på et indbringende 2021.
Det samlede overskud lyder på 20,5 millioner kroner, hvilket er mere end en tidobling i forhold til 2020 og klart det bedste resultat i mange år.
Forståeligt nok kalder ledelsen i Message A/S udviklingen for tilfredsstillende i årsrapporten. Især fordi perioden har været præget af midlertidige tvangslukninger under coronalkrisen.
- Ved indgangen til året var alle koncernens butikker i Danmark samt flere kunder på eksportmarkeder tvangslukket afledt af Covid-19 restriktioner. Uagtet at dette har givet tabt omsætning, er det lykkedes at opnå et tilfredsstillende resultat for året, fremgår det af årsrapporten.
- Aktivitetsstigningen har i høj grad været båret af en væsentligt styrket position for virksomhedens to brands mbyM og Global Funk, som har øget salget til blandt andet større E-Commerce aktører. Derudover har MESSAGE butikkerne i City Cluster Oslo haft en betragtelig vækst, står der i årsrapporten.
Modekæden Message består af 28 multibrandbutikker - 23 i Danmark og 5 i Norge. Desuden har koncernen mærkerne mbyM, Global Funk, Project Unknown, d'ahrling og Frakment.
LÆS OGSÅ: Lille tøjmærke indlogerer sig på københavnsk hotel
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops