Modekoncern brager ud af coronakrisen med enorm fremgang
Efter en række år, hvor indtjeningen er svundet ind, står koncernen bag en af landets store tøjkæder nu med et solidt overskud.
Modekoncernen Message, som blandt andet har tøjkæden af samme navn, kan se tilbage på et indbringende 2021.
Det samlede overskud lyder på 20,5 millioner kroner, hvilket er mere end en tidobling i forhold til 2020 og klart det bedste resultat i mange år.
Forståeligt nok kalder ledelsen i Message A/S udviklingen for tilfredsstillende i årsrapporten. Især fordi perioden har været præget af midlertidige tvangslukninger under coronalkrisen.
- Ved indgangen til året var alle koncernens butikker i Danmark samt flere kunder på eksportmarkeder tvangslukket afledt af Covid-19 restriktioner. Uagtet at dette har givet tabt omsætning, er det lykkedes at opnå et tilfredsstillende resultat for året, fremgår det af årsrapporten.
- Aktivitetsstigningen har i høj grad været båret af en væsentligt styrket position for virksomhedens to brands mbyM og Global Funk, som har øget salget til blandt andet større E-Commerce aktører. Derudover har MESSAGE butikkerne i City Cluster Oslo haft en betragtelig vækst, står der i årsrapporten.
Modekæden Message består af 28 multibrandbutikker - 23 i Danmark og 5 i Norge. Desuden har koncernen mærkerne mbyM, Global Funk, Project Unknown, d'ahrling og Frakment.
LÆS OGSÅ: Lille tøjmærke indlogerer sig på københavnsk hotel
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter