DK Company sætter ny mand i spidsen for neddroslet modebrand
Et kendt modebrand, som tidligere havde butikker over hele landet, har stadig potentiale, mener den nytilkomne brand director.
Modekoncernen DK Company har fundet en ny brand director til Saint Tropez og Soaked in Luxury. Det skriver Branchebladet Tøj.
Der er tale om Thomas Schrøder, som kommer direkte fra en stilling hos modebrandet Superdry, hvor han stod i spidsen for markederne i Norden, Baltikum og Sydeuropa.
- Jeg ser begge brands som nogle, der har et enormt potentiale, og efter man har sat en klar strategi for begge brands, så er der en masse uforløst potentiale, der skal indfries, siger Thomas Schrøder til Branchebladet Tøj.
DK Company købte Soaked in Luxury fra konkurrencen IC Companys som en del af en større handel i 2014. Tøjmærket har ikke sine egne butikker.
Det har Saint Tropez, som blev opkøbt af DK Company i 2019, til gengæld stadig. Men antallet er gennem årene blevet væsentligt mindre - allerede den tidligere ejer, IC Group, begyndte at skære i antallet på grund af en sløj økonomi.
I skrivende stund er der seks Saint Tropez-butikker tilbage, som alle er en del af Magasin. Engang var der 40 butikker over hele landet.
Lykkedes med turn around
Den afgående brand director for Saint Tropez og Soaked in Luxury - Frank Toft Nørgaard - fremhæver arbejdet med at få de to brands tilbage på sporet.
- Jeg er stolt over den turn around, som vi er lykkedes med på Soaked in Luxury og Saint Tropez med store millionoverskud på begge brands. Dette takket være et team af skønne mennesker, der har arbejdet passioneret, målrettet og som har ydet en helt igennem fantastisk indsats, skriver han i et indlæg på LinkedIn.
Frank Toft Nørgaard har siden siden 1.marts været adm. direktør for modebrandet Munthe.
LÆS OGSÅ: DK Company får sidste års rekord til at blegne
Læs hele artiklen på Brancebladet TøjFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Matas styrker international satsning: - For os er det en mærkedag
Coop finder salgsdirektør til de sidste Fakta-butikker
Tager næste skridt med nyt hybridkoncept
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Hvordan tror du Black Friday salget ender i år sammenlignet med sidste år? (primært specialhandel)
Giver de nye regler for prismarkedsføring mening for detailbranchen?
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Overblik: Sådan ser fremtiden ud for hver enkelt Irma-butik
Topchef i Nemlig: - Vi står selvfølgelig kun endnu stærkere
Flere direktører er stoppet i Coop
Coop slår kæder sammen: SuperBrugsen, Irma og Kvickly forsvinder
Tomgangen blandt disse butikslokaler stiger kraftigt
Seneste blogindlæg
Whistleblowerloven i detailbranchen: Har du fået helt styr på din whistleblowerordning?
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops