Fætter BR ansætter ny chef: Vi har gjort et scoop
PROFILJOBS
Magasin søger Flagship Store Sales Manager med stærk ledelses- og retail erfaring
FranchiseMatch søger butikschef og indehaver til Sjölin Jylland: Succesfuldt koncept med stærk vækst!
SVÆRT VED AT SKAFFE RETAILKANDIDATER? Få dit jobopslag her til kun 1995,-
Legetøjskoncernen Top-Toy har fisket en vigtig medarbejder hos dagligvarekoncernen Coop. Og satser stort på onlinesalg.
Jesper Wacherhausen.
Det er navnet på den nye mand på posten som Head of eCommerce hos legetøjskoncernen Top-Toy, der står bag butikskæderne Fætter BR og Toys’R’Us.
Ansættelsen sker som led i legetøjskoncernens planer om en stærkere onlinetilstedeværelse, lyder det.
Jesper Wacherhausen kommer fra en stilling hos Coop, hvor han blandt andet har haft ansvaret for lanceringen af online-supermarkedet coop.dk/mad.
- Vi har en klar strategi om at styrke vores onlineområde yderligere, og med ansættelsen af Jesper Wacherhausen bliver det muligt, siger administrerende direktør i Top-Toy, Søren Torp Laursen, som betegner ansættelsen af Jesper Wacherhausen som ’et ægte scoop’.
- Vi satser stort på onlineforretning. Vi har altid ønsket at gå forrest, når det handler om at nytænke legetøjsmarkedet og skabe gode oplevelser for børn og deres forældre, og nu vil vi satse lige så stærkt på vores onlineforretning som på vores fysiske butikker. Til det er vi nødt til at indhente de stærkeste ressourcer overhovedet, og det har vi fået i Jesper Wacherhausen, fortæller Søren Torp Laursen.
Kommer med i topledelsen
Jesper Wacherhausen glæder sig ikke overraskende til at starte i sit nye job:
- Jeg ser store muligheder for at skabe en endnu bedre kundeoplevelse på Top-Toys onlinekanaler og samtidig udnytte det store butiksnet, som findes i Skandinavien, til at skabe væsentlige konkurrencefordele for Top-Toy på onlinemarkedet.
- Samtidig glæder jeg mig også til at komme med i topledelsen og blive en del af det stærke team, der allerede er i Top-Toy, siger Jesper Wacherhausen i en pressemeddelelse.
Top-Toy er den førende detailvirksomhed i Norden inden for legetøj og driver de velkendte legetøjskæder Fætter BR og Toys’R’Us med mere end 300 butikker og otte webbutikker.
Efter et langt tilløb kunne familien Gjørup, der ejede hele legetøjskoncernen Top-Toy i november 2015 meddele, at familien havde solgt 75 procent af koncernen til den store, svenske kapitalfond EQT.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Wolt bejler til butikker med i nyt leveringskoncept
Medejer af butikskæde trækker sig fra politisk ordførerskab
Et af verdens mest kendte mærker åbner flagskibsbutik i København
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect
Seneste afstemninger
Bør regeringen udskyde fristen for tilbagebetaling af coronalån endnu engang?
Hvad er din forventning til omsætningen i hele 2022 sammenlignet med (de åbne måneder af) 2021?
(Primært fysisk butik) Hvordan endte julesalget efter Black Friday sammenlignet med 2020?
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2020?
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Redaktionen holder lukket
Elgiganten har nu startet en to år lang kampagne
Konkurrent til supermarkederne sår tvivl om dansk satsning
Iværksættere kan vinde en fysisk butik midt i højsæsonen
Se de nye retningslinjer for normal- og tilbudspriser
Seneste blogindlæg
Detailsektoren går forrest i kampen for mere bæredygtige emballager
3 relevante pandemi learnings for din virksomhed
5 content marketing trends du skal holde øje med i 2022
Tendens viser: Handel fra mobile enheder overgår laptops
TikTok baner vejen for nye marketing strategier - Lær trenden at kende