Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Forbrugerombudsmanden: Netbutikker taler usandt om sager

Foto: Colourbox



Torsdag den 10 marts 2022 kl. 06:00 af: Redaktionen

Tre netbutikker fortæller deres kunder, at politisagen imod dem skulle være afvist. Men det passer ikke, siger Forbrugerombudsmanden.

Netbutikkerne buuks.dk, pluus.dk og sayve.dk påstår over for deres kunder, at Forbrugerombudsmandens politianmeldelse er blevet afvist.

Det passer bare ikke, skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Påstanden er blandt andet blevet fremlagt på Trustpilot, i telefonsamtaler og i mails til kunder, når kunderne har klaget og anmodet om tilbagebetaling.

Alle tre netbutikker er blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden, fordi det ikke fremgår tydeligt nok, at de oplyste priser forudsætter et månedligt abonnement. Samtidig har Forbrugerombudsmanden anlagt en sag ved Sø- og handelsretten, som heller ikke er afgjort endnu.

- Det er naturligvis groft, når netbutikkerne afviser krav om tilbagebetaling fra deres kunder med urigtige påstande om, at de skulle være blevet frifundet for tilbagebetalingskrav ved domstolene. Derfor har jeg fundet det nødvendigt at dementere de urigtige oplysninger, som netbutikkerne kommer med, siger Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen.

Direktør afviser

Direktøren for de trenetbutikker - Rasmus Andersen - er helt uenig med Forbrugerombudsmandens kritik.

I en mail til Detailfolk.dk understreger han, at kunder ikke lokkes i en fælde, men derimod bliver informeret om, at der er tale om medlemsklubber. Direktøren mener heller ikke, at man afviser klager fra kunderne ved at henvise til de pågældende sager.

- Men vi anerkender imidlertid, at enkelte medarbejdere kan have misforstået sagens status og derved - i ganske få tilfælde - have været upræcise i deres oplysninger om sagen, skriver han til Detailfolk.dk.

- Det tager vi naturligvis ansvar for at rette op på og gennemfører derfor hurtigst muligt en intern orientering om status, så alle relevante medarbejdere er fuldt oplyst herom, skriver Rasmus Andersen.

Samtidig anklager han Forbrugerombudsmanden for manglende lyst til at indgå i dialog.

- I stedet for dialog konstaterer vi endnu en gang, at Forbrugerombudsmandens foretrukne kommunikationskanal om sagen tilsyneladende er pressemeddelelser til offentligheden. Det tager vi til efterretning, siger Rasmus Andersen.

LÆS OGSÅ: Melder endnu en kendt influencer til politiet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD