Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Forbrugerne på nettet tænker mere på prisen

Foto: detailfolk.dk



Friday den 10 March 2023 kl. 10:59 af: Kristian Holgersen

Gennem flere år har pris spillet en stadig mindre rolle for forbrugerne på nettet. Men det vender nu, viser opgørelse.

Siden 2017 har forbrugerne lagt mindre og mindre vægt på pris, når de angiver den primære årsag til at købe ind på nettet.

Ifølge en opgørelse fra Dansk Erhverv er den udvikling nu vendt.

I 2022 svarede 22 procent, at pris var den vigtigste årsag til at vælge nettet frem for de fysiske butikker. Det er lidt flere end året før.

- Det er helt klart en udvikling, som man skal være opmærksom på – særligt i marketingafdelingen, siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv.

- Tallene viser, at man i hvert fald ikke må glemme at sætte fokus på varens pris, selvom bekvemmelighed og udvalg stadig er de vigtigste årsager, siger han.

Det er stadig bekvemmelighed, som er nethandlens største attraktion. Dernæst kommer udvalg af varer, viser opgørelsen.

LÆS OGSÅ: Det store handels-boom på nettet flader ud i Europa



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD